עדיין שותקות: חברות החלב לא מגיעות לדיון בוועדת כלכלה

תנובה, שטראוס וטרה לא אישרו את השתתפותן בישיבה בנושא מחירי מוצרי החלב ביום ראשון ■ ח"כ כרמל שאמה: "שתיקה כהודאה - החברות רוצות להתחמק מלהתעמת עם המציאות הקשה"

עושק המזון: חברות החלב הגדולות תנובה, שטראוס וטרה לא אישרו את השתתפותן בישיבה של ועדת הכלכלה של הכנסת בנושא מחירי מוצרי החלב, שזימן יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, ביום ראשון הקרוב.

מחאת המחירים, שהחלה בעקבות בדיקת "גלובס" על יוקר המחייה בישראל, צוברת תאוצה וצפויה להפוך למבחן חשוב של הצרכן הישראלי - עשרות אלפי אנשים הביעו מחאה בפייסבוק וקראו לחרם צרכנים, אך השאלה אם המחאה תצא מהפייסבוק ותגיע לרחובות, או יותר נכון לרשתות המזון. נראה אם המהלך, שסוחף בימים האחרונים עשרות אלפים שזועקים "עושק", אכן ייתרגם לחרם צרכנים אמיתי בישראל.

ח"כ שאמה-הכהן אמר היום (ו') באשר לשתיקתן של חברות החלב הגדולות, שעד כה לא פצו פה ולא הגיבו לסערה הציבורית על המחירים, כי "החברות בחרו באסטרטגיית השתיקה במקום לעמוד בפני הציבור ונציגיו ולספק נתונים ותשובות לשאלות הקשות. כל ילד מכיר את הביטוי 'שתיקה כהודאה' - חברות החלב מקוות ששתיקתן עד יעבור זעם תעזור להן להתחמק מלהתעמת עם המציאות הקשה".

לדבריו, "הדיון הוא דיון חשוב מהותית וציבורית, והיעדרותן המכוונת של החברות היא פגיעה בהליכי הדמוקרטיה ובהפיקוח הפרלמנטרי. חברה שמנכ"לה לא יופיע בפני הוועדה בדיון הקרוב תזכה להתעלמות הדדית מוועדת הכלכלה - כל עוד אני יו"ר".