בכיר באוצר הבריטי: "לא ניתן עוד סיוע פיננסי לחילוץ יוון"

דני אלכסנדר בראיון ל"סקיי ניוז": "אין כרגע על השולחן הצעה בריטית מעבר למעורבות שלנו דרך ה-IMF ואני לא מצפה שתהיה הצעה שכזו"

"בריטניה לא מתכננת לתת עוד סיוע פיננסי ליוון, מעבר לתרומתה באמצעות קרן המטבע הבינלאומית", כך אמר היום (א') דני אלכסנדר, בכיר במשרד האוצר הבריטי, בעת בה מדינות גוש האירו דנות באפשרויות העומדות בפניהן להצלת המדינה הכושלת.

"היציבות והצלחתו של גוש האירו חשובים מאד לכלכלה הבריטית, זהו שותף הסחר החשוב ביותר שלנו ולבעיות שם ישנה השפעה גדולה עלינו" אמר דני אלכסנדר בראיון ב"סקיי ניוז" והוסיף, "כך שיש לנו אינטרס חזק לראות את הבעיות האלו נפתרות. אך חבילת הסיוע שתינתן ליוון תיהיה של גוש האירו ושל קרן המטבע הבינלאומית".

"כמובן, שלנו כבריטים יש חלק ב-IMF, אך גוש האירו הוא שמקדם כעת את השלב הבא בדיונים ביחס לבעיותיה הגדולות של יוון. פשוט אין כרגע על השולחן הצעה בריטית מעבר למעורבותנו דרך ה-IMF ואני לא מצפה שתהיה הצעה שכזו" אמר אלכסנדר.

המנהיגים של המדינות השותפות ליוון בגוש האירו יפגשו מאוחר יותר היום ומחר וצפויים לאשר את התשלום האחרון ליוון מתוך חבילת החילוץ בסך 110 מיליארד אירו שאושרה לה על ידי המדינות החברות בגוש האירו וקרן המטבע הבינלאומית לפני שנה, זאת לפני שיעצבו תוכנית חילוץ נוספת ליוון, אשר תרגיע את המתיחות בשווקים.

נציין כי למרות שבריטניה אינה חברה בגוש האירו, היא הציעה הלוואות בילטרליות לשכנתה החברה בגוש - אירלנד, בעת שקיבלה את חבילת החילוץ בשנה שעברה.