רה"מ נתניהו מגייס יחצ"ן כלכלי: עמירם פליישר

לשכת רה"מ בחנה בשבועות האחרונים שורה של יועצים כדי להסביר את רפורמת הסופרטנקר של נתניהו ומהלכים כלכליים נוספים ■ ‏עלות ההעסקה של פליישר נאמדת בעשרות אלפי שקלים

‎‎ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוכר יחצ"ן כלכלי: בשבועות האחרונים נפגשו אנשי לשכת ראש הממשלה עם מספר אנשי תקשורת בכירים המתמחים בכלכלה, על מנת לגייס איש יחסי ציבור שיסייע בהסברת המהלכים הכלכליים שמוביל נתניהו, ובראשם הרפורמה בתחום הנדל"ן.

בתום התהליך, שלו היה שותף נתניהו באופן פעיל, הוחלט לשכור את שירותיו של איש יחסי הציבור עמירם פליישר. זו אינה הפעם הראשונה שנתניהו ופליישר עובדים יחד. בעת כהונתו של נתניהו כשר אוצר, הוביל פליישר את ההסברה של הפרטת קרנות הפנסיה במשק.

‏‎‎‏"אין חשש לניגוד אינטרסים"

‏‎‎פליישר הוא בעל משרד יחסי ציבור שמתמחה בכלכלה ופיננסים ומייצג עשרות חברות כלכליות. בין היתר משמש פליישר כאיש יחסי הציבור של קונצרן כימיקלים לישראל, קבוצת אלביט מערכות, קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, נייס מערכות וגופים נוספים.

‏במסגרת ההתקשרות עמו, כנדרש לפי כללי התקשי"ר, נקבע כי פליישר לא יעסוק בשום נושא הנוגע ללקוחותיו. הוועדה לבחינת ניגודי עניינים של נציבות שירות המדינה קבעה כי מכיוון שפליישר מונה על מנת להוביל את הסברת הרפורמה בנדל"ן, בשלב זה אין מניעה להעסקתו ולא קיים חשש לניגוד אינטרסים.

‏עלות ההעסקה נאמדת בעשרות אלפי שקלים. בלשכת ראש הממשלה סירבו לומר מה ההיקף הכספי המדויק של ההתקשרות.

‏פליישר יעבוד בצמידות לאגף התקשורת בלשכת ראש הממשלה, שבראשו עומד גידי שמרלינג, ובכפיפות ישירה הן למנכ"ל משרד ראש הממשלה והן לראש המועצה הכלכלית המייעצת, פרופ' יוג'ין קנדל.

‎‎יקדם גם רפורמות נוספות

‏‎‎בשלב ראשון יטפל פליישר באסטרטגיה התקשורתית של הרפורמה בשוק הנדל"ן, שנתניהו מוביל באופן אישי, אולם הוא צפוי להיות מעורב בשלל פעילויות הסברתיות של מהלכים כלכליים ורפורמות נוספות שנתניהו מתכנן.

תוכנית הסופרטנקר נועדה להאיץ את הבנייה למגורים בכל הארץ. ראש הממשלה מייחס לקידומה המהיר של התוכנית חשיבות רבה, ורק ביום א' האחרון עברה הרפורמה תהליך מזורז של אישור הממשלה ושל ועדת השרים לענייני חקיקה, במטרה להעבירה בזריזות בכנסת.

‏ההחלטה לגייס כעת איש יחסי ציבור כלכלי נועדה בין השאר לגבש תמיכה ציבורית נרחבת למהלכים של נתניהו בתחום. פליישר גויס על-ידי לשכת ראש הממשלה, שבדרך-כלל אינה עוסקת באופן שוטף בענייני כלכלה. ‏‎‎‏