בקשה לתביעה ייצוגית נגד ויזה כאל ו-Paypal בסך 16 מיליון שקל

לפי התביעה, ויזה כאל גבתה עמלות המרה מלקוחותיה לעסקאות שבוצעו בשקלים דרך Paypal, ואילו לאומי קארד וישראכרט לא גבו עמלות על אותן עסקאות

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה אתמול (ג') נגד חברת ויזה כאל וחברת Paypal העולמית לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בסך של 16 מיליון שקל.

בתביעה נטען כי ויזה כאל גובה עמלות המרה מלקוחותיה לעסקאות, גם אם עסקאות אלה בוצעו בשקלים. לפי התביעה, גם חברת Paypal, שהייתה מודעת לעניין, לא עשתה לכאורה דבר כדי למנוע את המקרה או להזהיר את לקוחותיה. חשוב להדגיש שהתביעה איננה רק בגין שירותי סליקה של פייפאל, אלא של כל חברת סליקה בינלאומית שניתן לשלם באמצעותה בשקלים. את הצד התובע מייצגים עו"ד מירה רשף ויאיר שפרן ממשרד "גותי רשף עורכי דין".

על פי התביעה, מאז נכנסה ב-2010 חברת פייפאל לשוק הישראלי באמצעות הקמת חברת פייפאל ישראל, יכלו לקוחות ישראלים לפתוח חשבון לקוח ולבצע עסקאות בין קונים למוכרים בישראל, כאשר התשלום מתבצע בשקלים. חרף כך, נטען כי חברת ויזה כאל גבתה עמלת המרה משקלים לדולרים וחזרה בעסקות עם לקוחותיה הישראלים, בשיעור של 2.5% ממחיר העסקה כולה - זאת, למרות שעסקאות אלה בוצעו בשקלים.

"יודגש, כי חיוב הלקוח בתשלום כספי בגין הפרוצדורה של 'המרת מט"ח' נגבה אך ורק על ידי חברת כאל ואינו נגבה ע"י מתחרותיה - חברת לאומי קארד וחברת ישראכרט", נכתב בפרטי התביעה. "זאת, למרות שמדובר באותן עסקאות בדיוק, המבוצעות בישראל במטבע שקלי באמצעות פייפאל".