"ממשלה שתייבא מוצרי חלב - ימיה ספורים"

בזמן שנתניהו ושטייניץ שוקלים הרחבת יבוא של מוצרי חלב מחו"ל ולא מדברים על החזרת מחירי המוצרים לפיקוח, העובדים בתעשיית החלב מתכוננים למאבק

"כל ממשלה שתאשר יבוא של מוצרי חלב זה יהיה הימים האחרונים שלה כממשלה" - כך איים היום (ד') בשיחה עם "גלובס" בכיר באחד מוועדי העובדים של יצרניות החלב. "זה לא רק בגלל החקלאים, אלא בגלל אלפי העובדים שלנו והמשפחות שלנו שזו הפרנסה שלהם. אנחנו נהיה שחקנים מאוד משמעותיים אם מישהו יחשוב לעשות דבר כזה", הוא הוסיף.

שלא כמו החקלאים, עובדי החברות הגדולות נמנעים מהשמעת אזהרות כאלה בשל ההבנה כי הם צפויים למשוך אש מדעת הקהל כמעט באופן אוטומטי. שלא לציטוט, הם טוענים כי פתיחת שוק החלב ליבוא הוא בבחינת "צעד פופוליסטי" שמתעלם מהעובדה שמי שעלולים לשלם את המחיר הם העובדים והמשפחות שלהם - ולא בעלי החברות או רשתות השיווק.

כמו החקלאים, הם מצביעים על החזרת הפיקוח למוצרי החלב כצעד המאוזן ביותר שיפחית את המחירים מצד אחד ולא יפגע בפרנסתם של העובדים מצד שני.

גורם באחד מארגוני העובדים הגדולים הוסיף על כך: "רפתן מוכר ליטר חלב בשני שקלים, ובסופר מוכרים לנו אותו בסוף ב-7 שקלים (מחיר החלב 3% בקרטון הוא 6.22 שקלים בפועל - ש.נ.). אותו רפתן בטח לא מתעשר מזה".