דלק מאשרת חשיפת "גלובס": "בוחנת מחיקת דלק אנרגיה"

(עדכון) - בעקבות חשיפת "גלובס", לפיה מתעתד יצחק תשובה למחוק את דלק אנרגיה מהמסחר בפרמיה, ממליצים בדויטשה בנק לרכוש את מניית קבוצת דלק - "תזנק ב-43%"

קבוצת דלק של יצחק תשובה מאשרת הבוקר (ה') את חשיפת "גלובס" מאתמול, לפיה מתעתדת קבוצת דלק של יצחק תשובה למחוק את דלק אנרגיה מהמסחר בפרמיה של כ-30%, ומציינת בהודעה לבורסה כי אפשרות של הצעת רכש מלאה למניות דלק אנרגיה, כנגד יחידות השתתפות בדלק קידוחים ובאבנר, נבחנת על ידה "בדומה לאפשרויות אחרות".

עוד מעדכנת הקבוצה כי תנאי ההצעה טרם נקבעו וכי הנושא טרם נדון על ידי הדירקטוריון.

ובינתיים, מתייחס דויטשה בנק לחשיפה וחוזר על המלצתו למניית הקבוצה בהמלצת "קנייה". מחיר היעד עומד על 1,080 שקל למניה, פרמיה של 43% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה.

בדויטשה מסבירים כי היסטורית, הייתה דלק אנרגיה זו שריכזה את פעילות האנרגיה של הקבוצה, בד בבד עם פיזור החזקות של הקבוצה למגזרי נדל"ן, רכב ועוד. עם זאת, בשנים האחרונות, עם גילוי מאגרי הגז, מנסה הקבוצה להתמקד בסקטור האנרגיה ומכרה החזקות שאינן החזקות ליבה, המתואמות ל"מטרה".

על פי דויטשה, מהלך של מחיקת דלק אנרגיה יפשט את מבנה ההחזקות של הקבוצה, והם מאמינים כי צעד זה יתקבל בברכה על ידי המשקיעים.

נזכיר כי אתמול נחשף ב"גלובס" כי תשובה מתכוון לרכוש את מניות דלק אנרגיה שבידי הציבור (18.55%) תמורת 1,500 שקל למניה. על פי הידוע, מתכוון תשובה למחוק את דלק אנרגיה לא במזומן אלא תמורת מתן יחידות השתתפות של דלק קידוחים ואבנר, המוחזקות על ידי קבוצת דלק, לציבור הניצעים. קבוצת דלק מחזיקה ב-14.44% מיחידות ההשתתפות של אבנר וב-9.02% מיחידות ההשתתפות של דלק קידוחים.

עוד נזכיר כי בשבוע שעבר נגרעה דלק אנרגיה ממדד ת"א 75 לאור החזקות ציבור נמוכה וסחירות דלילה. לכאורה, יכול היה תשובה לדלל החזקות בדלק אנרגיה, להגדיל את החזקות הציבור במניית החברה ולהשאירה באחד המדדים המובילים בבורסה, אך כאמור בחר שלא לעשות כן, עובדה המתיישבת היטב עם המהלך ההולך ונרקם.