גבי לסט חוזר לתפקיד יו"ר דלק אנרגיה במקום טורבוביץ'

לסט מחזיק בכ-33 אלף כתבי אופציה של דלק אנרגיה אשר שוויים מוערך בעשרות מיליוני שקלים, עוד מתקופת כהונתו הקודמת כיו"ר החברה ■ צפוי להוביל את מחיקת החברה מהמסחר בת"א

חברת דלק אנרגיה דיווחה היום (ה') לבורסה על מינויו מחדש של גבי לסט ליו"ר חברת דלק אנרגיה. לסט המשמש כיו"ר דירקטוריון קבוצת דלק שימש עד כה כסגן יו"ר הדירקטוריון בחברה הבת והוא מכהן כחבר בדירקטוריון החברה משנת 2003. לסט יחליף את יורם טורבוביץ שסיים את תפקידו לפני יותר מחודש.

נציין כי לסט מחזיק בכ-33 אלף כתבי אופציה של דלק אנרגיה אשר שוויים מוערך בעשרות מיליוני שקלים, עוד מתקופת כהונתו הקודמת כיו"ר החברה (לפני טורבוביץ').

בתפקידו החדש לסט צפוי להוביל את המהלך לשינוי מבנה ההחזקות של קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, אשר פורסם אתמול לראשונה ב"גלובס" ואושר היום על ידי החברה - מחיקתה מהמסחר בבורסה בת"א בפרמיה של 30%, החברה ציינה היום כי ישנה אפשרות כי החברה תגיש הצעת רכש מלאה למניות דלק אנרגיה, כנגד יחידות השתתפות בחברות הבנות - דלק קידוחים ואבנר.

מטרת המהלך היא ככל הנראה קיצור מוטת השליטה של קבוצת דלק בשותפויות החיפושים, שבאמצעותן היא מחזיקה בתגליות הגז הימיות "ים תטיס", "תמר" ו"לוויתן".