"יש פוטנציאל לטלטלה ב-S&P 500; רמת המפתח - 1,250 נק'"

מנתחת טכנית ב-MKM Partners בראיון לרשת CNBC: "בטווח הקרוב צריך להיות בשורט, אבל בטווח הבינוני העליות יחזרו וה-S&P 500 יגיע לשיאים חדשים"

קייטי סטוקטון, אנליסטית ומנתחת טכנית ב-MKM Partners, מסמנת את רמת ה-1,250 כרמת תמיכה חשובה מאוד במדד ה-S&P 500 , וטוענת כי שבירה של רמה זו תוביל ל"טלטלת קיץ" בשוק המניות האמריקני.

"זו רמת תמיכה חשובה מאוד שכולם מסתכלים עליה ויש פה פוטנציאל לטלטלה בקיץ", אמרה אמש (ב') סטוקטון בראיון לרשת CNBC. "כדי שנימנע משבירה אנחנו צריכים לסגור מעל רמה זו בראיה שבועית, כלומר בסופו של שבוע".

סטוקטון משווה את התקופה הנוכחית בשוקי המניות לקיץ אשתקד, אז סבל השוק גם כן מחולשה והחל להתאוששות לקראת סוף אוגוסט, כשהשוק החל לצפות ולתמחר תוכנית תמרוץ שנייה של הפדרל ריזרב (QE2). לדבריה, "אנחנו רואים באינדיקטורים שהסנטימנט השורי די 'יבש' וזה מה שקרה גם בקיץ שעבר".

סטוקטון טוענת כי חששות המשקיעים באים לידי ביטוי באינדיקטורים הטכניים, אך יש לה גם מסר אופטימי: "יש פחד בשוק ולא תאוות בצע - וזה יוצר אווירת מכירות. בטווח הקרוב צריך להיות בשורט, אבל בטווח הבינוני העליות יחזרו וה-S&P 500 יגיע לשיאים חדשים".

ומי שמחפש נימה אופטימית בשוק, הרי שזו מגיעה - במפתיע או שלא במפתיע - מאבי ג'וזף כהן, כלכלנית בכירה וידועה בגולדמן זאקס ומי שזכתה לכינוי "הכהנת הגדולה של וול סטריט. כהן מעריכה כי ה-S&P 500 יזנק לרמה של 1,450 נקודות עד סוף השנה, קרי עלייה של כ-12% מהרמה הנוכחית.

"עד לפני חצי שנה עדיין ראינו תנאי אשראי הדוקים שהגבילו את מתן ההלוואות", אמרה אמש כהן ל-CNBC. "כעת תנאי מתן האשראי הוקלו במעט ויש יותר הלוואות".