נוריאל רוביני: "המצב בפורטוגל גרוע כמעט כמו זה שביוון"

"הרבה גורמים מתדלקים את חוסר הוודאות בכלכלה והם יובילו לחוסר יציבות בשווקים; משבר החוב של מדינות הפריפריה באירופה הוא גורם מרכזי בחוסר הוודאות העולמית"

"הרבה גורמים מתדלקים את חוסר הוודאות בכלכלה והם יובילו לחוסר יציבות בשווקים". כך אמר היום (א') הכלכלן נוריאל רוביני המוכר גם כ"נביא הזעם" שצפה את המשבר הכלכלי ב-2008, בראיון. "הנתונים הכלכליים בארה"ב ובבריטניה חלשים", הוסיף רוביני.

בהתייחסו למשבר החוב באירופה שעדיין מרכז עניין אצל משקיעים מסביב לעולם אמר רוביני כי "משבר החוב של מדינות הפריפריה באירופה הוא גורם מרכזי בחוסר הוודאות העולמית".

"המצב בפורטוגל גרוע כמעט כמו זה שביוון כי אין שם כמעט תחרותיות", ציין רוביני. "בגלל כל הסיכונים שטמונים בכלכלה ובשוק המניות הפורטוגלי, אני לא מאמין לאף אחד שאומר שהתיקון יהיה קצר".

נזכיר כי אתמול (שבת) שרי האוצר של מדינות אירופה אישרו פעימה נוספת בחבילת הסיוע ליוון בהיקף של 8.7 מיליארד אירו (12.6 מיליארד דולר), החלק האחרון בהלוואה בגובה 110 מיליארד אירו שאושרה ליוון בשנה שעברה. אחרי שיוון עמדה בתנאי המקדים ואישרה את תוכנית הצנע בגובה 28 מיליארד אירו.

עם זאת, אירופה טרם הצליחה להגיע להסכמה בעניין חבילת חילוץ רחבה נוספת ליוון, השיחות בעניין זה ידחו עד ספטמבר. פגישה מחודשת של מדינות אירופה מתוכננת ל-11 ביולי בבריסל.