"ישראל מהמדינות היעילות בעולם בתחום הביו-רפואה"

17 חברות ישראליות השתתפו בתערוכת "ביו" בוושינגטון ■ בכיר בג'ונסון אנד ג'ונסון: "היקף ההשקעות הישראליות במו"פ הוא אחת הסיבות למעמדה המוביל בביומד

"ישראל היא אחת מהמדינות הפרודוקטיביות ביותר בעולם בתחום הביו-רפואי. זה נובע, בין השאר מההיסטוריה והתרבות של העם היהודי, וגם מהעובדה שישראלים אוהבים אתגרים. הם עקשנים. אך אחת מהסיבות העיקריות לפרודוקטיביות הזו היא היקף ההשקעות הישראליות במו"פ, שהוא מהגבוהים בעולם. זה בא לידי ביטוי באיכות האנשים שאנו פוגשים בתעשיה ובמחקר". כך אמר ד"ר גארי ניל, סגן נשיא במשרד התאגידי למדע וטכנולוגיה בחברת התרופות ומוצרי הצריכה האמריקנית ג'ונסון אנד ג'ונסון.

ניל דיבר בפאנל בתערוכה "ביו", הכנס הגדול בעולם של חברות ומכוני מחקר ביו-טכנולוגיים, שהסתיים בסוף השבוע בוושינגטון. התערוכה משכה 15 אלף מבקרים מ-65 מדינות.

משרד המדען הראשי בישראל נותן ביטוי ליחסה של הממשלה למו"פ ומעודד את האינטראקציה בין אקדמיה למחקר, אמר ניל. לדבריו, הפעילות הזו היא משכמה ומעלה בהשוואה למה שנעשה במדינות אחרות בתחום זה. הוא ציין, שג'ונסון אנד ג'ונסון פעילה מזה שנים רבות בישראל ומפיקה תועלת גדולה מקשריה עם קהיליית המחקר הביו-רפואית בישראל.

נושא הפאנל היה "יצירת חדשנות ביו-רפואית בישראל: יחסי הגומלין בין האוניברסיטאות, התעשיה והממשלה". השתתפו בו זאמי אברמן, היו"ר והמנכ"ל של פלוריסטם; פרופ' רות ארנון, נשיאת האקדמיה הישראלית למדעים; אורה דר, ראש המשרד למדעי החיים במשרדו של המדען הראשי, ואבי חסון, המדען הראשי.

גם מיקל דולסטון, נשיא מו"פ גלובלי בענקית התרופות "פפייזר", חלק שבחים לישראל וציין ש"פפייזר" פעילה בה מזה זמן. הוא ציין, שחברתו מרוצה מאוד מהתפתחות המדע והטכנולוגיה בישראל ומתרומתם לחברתו. הוא דיבר בפאנל על יחסי הסחר בין ארה"ב לישראל בלשכת המסחר של ארה"ב.

בתערוכת "ביו" השתתפו השנה 17 חברות ישראליות שנבחרו כטובות ביותר בתחומן. מרכז התעשיה הישראלית למרכז ופיתוח (מתימו"פ), לשכת המדען הראשי וארגון תעשיות מדעי החיים בישראל, ערכו תחרות בין חברות ביו-טכנולוגיות בישראל ואלה שנמצאו המבטיחות ביותר מבחינת בשלות המוצר והפוטנציאל המסחרי שלו הוזמנו להשתתף בתערוכה.

אוהד כהן, הנספח המסחרי בשגרירות ישראל בוושינגטון, הוביל את המאמצים לארגון את הביתן הישראלי בתערוכה ואת הפגישות בין נציגי החברות הישראליות לנציגים של חברות ביו-טכנולוגיות מארה"ב וממדינות אחרות.

בראיון ל"גלובס" אמר כהן, כי לבד מההפריה המדעית והמחקרית ההדדית, החשיבות העיקרית של תערוכות כאלה היא במציאת שידוכים בין חברות ישראליות רעבות למימון לבין שותפות תאגידיות פוטנציאליות, ובמאמץ לעניין נציגים של קרנות הון סיכון באפשרויות השקעה. אין תחליף לפגישות פנים אל פנים במסגרות כאלה, אמר כהן.