בעלי מניות ב-EMG: נתבע ממצרים 8 מיליארד דולר

זאת בגין נזקים שנגרמו להם כתוצאה מההפסקות באספקת הגז הטבעי בצינור ההולכה בסיני ■ EMG תגיש את תביעתה באמצעות בית המשפט הבינלאומי לערעורים

בעלי המניות בחברת EMG ובהם גם יוסי מימן, בעל השליטה בחברת מרחב ובחברה הציבורית הדואלית אמפל , המיליארדר האמריקני סם זל וחברת האנרגיה הגדולה בתאילנד PTT, מתכוונים לנקוט בצעדים משפטיים כנגד מצרים, ממנה הם דורשים פיצוי של יותר מ-8 מיליארד דולר בגין נזקים שנגרמו להן כתוצאה מההפסקות באספקת הגז הטבעי בצינור ההולכה בסיני.

המשקיעים, מישראל, מארה"ב ומתאילנד הסכימו לנקוט בהליכים המשפטיים לאחר שאירעו 3 פיצוצים שפגעו בצנרת המוליכה גז טבעי ממצרים לישראל במהלך 5 החודשים האחרונים.

נמרוד נוביק, חבר בדירקטוריות EMG, אמר היום (ב') כי "החברה תגיש את תביעתה באמצעות בית המשפט הבינלאומי לערעורים, הנותן שירות לפתרון סכסוכים שמקום מושבו בפריז, והוא כפוף להתאחדות הסחר הבינלאומי. עורכי הדין המייעצים לממשלת מצרים, כמו גם ארה"ב וממשלות רלוונטיות אחרות, צופים כי מהלך שכזה יקרה".

לאחר הפיצוץ האחרון שאירע בצנרת הולכת הגז ב-4 ביולי, מצרים חידשה בשבוע שעבר את אספקת הגז לישראל בשיעור של 20% מההיקף עליו היא חתומה.