המשטרה בודקת הפרת צו איסור פרסום ע"י חדשות 2

זאת עקב חשיפת פרטים על הטרדת העדים במשפט קצב כחצי שעה לפני שהמידע הותר לפרסום ■ כתב הפלילים של "מעריב", אבי אשכנזי: "מדובר ברדיפה של ראש אגף החקירות נגדי"

המשטרה בודקת אם חברת חדשות ערוץ 2 הפרה צו איסור פרסום הנוגע לפרשת הטרדת העדים במשפט משה קצב. אתמול (ב') הודיעה המשטרה כי היא פותחת בחקירה נגד אתר החדשות של "מעריב", nrg, וכתב הפלילים של "מעריב", אבי אשכנזי, בעקבות חשיפת פרטים על הטרדת העדים במשפט קצב כחצי שעה לפני שהמידע הותר לפרסום.

אתמול בשעה 11:30 קיבלו כל בעלי מכשירי האייפון שמחזיקים באפליקציה של חדשות ערוץ 2 הודעה כי "הותר לפרסום: חשד להטרדת עדים במשפט קצב". בנוסף הופנו בעלי האפליקציה לאתר חדשות ערוץ 2, שם פורסם כי הנשיא לשעבר משה קצב ואחיו הם הנחקרים בחשד להטרדת עדים - פרשה שנאסר לפרסם בה את שמות החשודים המרכזיים ושרק פרטים כלליים ממנה הותרו לפרסום.

במקביל, חברת החדשות של ערוץ 2 ביצעה "פריצה" לשידור בטלוויזיה ודיווחה בהרחבה על הנושא. כל זאת, כאמור, חצי שעה לפני שצו איסור פרסום על הפרשה היה אמור לפוג.

לאחר הפריצה הוחלט באתר nrg להעלות את הידיעה של אשכנזי לאוויר, שחשפה אף היא את המידע האסור בפרסום. "זמן קצר לאחר שהכתבה עלתה", מספר אשכנזי, "דובר אגף החקירות, עמי בן-דוד, שלח לי SNS שהכתבה עלתה לפני הזמן המותר, ואני התקשרתי להוריד את הכתבה, שאכן ירדה מיד לאחר מכן".

"מדובר ברדיפה של ראש אגף החקירות סגלוביץ' נגדי מתוך ניסיון להלך עליי אימים. הוא פעל בחוסר תום-לב, בחוסר הוגנות ובחוסר אתיקה מקצועית שלו כאיש משטרה, כאשר שלח את דובר המשטרה, תת-ניצב הלל פרטוק, ודובר אגף החקירות, סגן ניצב עמי בן-דוד, להוציא הודעה לתקשורת על כך ש'מעריב' ואני חשודים בעבירות פליליות", אמר היום (ג') אשכנזי ל"גלובס".

אשכנזי הוסיף כי "עם כל הכבוד, ערוץ 2 פרסם את הדברים לפנינו, כולל באפליקציות האינטרנט שלהם ב-mako - דבר שהגיע למאות אלפי מנויים, בהם גם לאנשי משטרה. צר לי שהמשטרה פועלת ברדיפה אישית, כמו בריון שכונתי שמנסה לחנך את כולם מי הוא בעל הבית השכונה".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "אתמול, חצי שעה לפני התרת הצו, העלה אתר nrg ידיעה ובה פרטי החשודים האסורים לפרסום. ערוץ 2 העלה מבזק קצר אודות הפרשה וידיעה ב-mako. דוברות המשטרה הסבה את תשומת-לב ערוץ 2 כי הם הקדימו בחצי שעה את הפרסום. הערוץ הודה בטעות והוריד לאלתר את הידיעה מאתר mako. הנושא עדיין נמצא בבדיקת משטרה.

"במקביל, עודכן כתב nrg כי בפרסום הוא עובר על הוראת הצו. הידיעה לא הורדה מהאתר ונשארה רצוף עד השעה 12:00 - מועד הסרת הצו. בשל החשד לעבירה על צו איסור פרסום, הורה ראש אגף חקירות במשטרה על פתיחה בחקירה, כאשר בשום שלב לא פורסם שמו של הכתב בהודעת דוברות המשטרה".

מ"מעריב" נמסר בתגובה: "'מעריב' מגבה את הכתב אבי אשכנזי ועומד מאחורי עבודתו העיתונאית בפרשה. מערכת העיתון והאתר אינה מפרה צווי איסור פרסום, וכך נהגה גם במקרה הזה".

מחדשות ערוץ 2 נמסר: "אין תגובה".