אגודת העיתונאים בירושלים: סכסוך עבודה ברשות השידור

הטיעונים להכרזת הסכסוך: ניהול מו"מ בחוסר תום לב בנוגע להכנסת הסכם הרפורמה לתוקף, ובכלל זה קביעה חד-צדדית של מבנה רשות השידור והפעלת לחץ פסול ועוד

אגודת העיתונאים בירושלים הכריזה על סכסוך עבודה ברשות השידור. האגודה הודיעה לממונה הראשי על יחסי העבודה במשרד התמ"ת.

אגודת העיתונאים כתבה היום לממונה על הראשי על יחסי העבודה משרד התמ"ת כי הטיעונים להכרזת הסכסוך הם ניהול מו"מ בחוסר תום לב בנוגע להכנסת הסכם הרפורמה לתוקף, ובכלל זה קביעה חד-צדדית של מבנה רשות השידור; הפעלת לחץ פסול באמצעות הקפאת המצב הקיים במשך מספר שנים; הקפאת דרגות לעובדי עיתונות ועיתונות-הפקה במשך מספר שנים, אי החלת הסכמי שכר ארציים, הקפאת תקנים, הקפאת מעבר בין דירוגים ועוד.

כמו כן, טוענת האגודה כי גם בכל הנוגע להסכם הפרישה, התנהל מו"מ בחוסר תום לב וכן שקיימת אפליה של עובדים הפועלים בהתאם להוראות האגודה בטלוויזיה בערבית, ובכלל זה סירובה של רשות השידור לאפשר לחלק מהעובדים לעבוד בהתאם להוראות ההסכמים הקיבוציים וכן אי טיפול שיטתי בפניות האגודה לאורך מספר שבועות.

מרשות השידור נמסר: יו"ר רשות השידור, עושה מאמצים רבים לקידום הרפורמה-למען הציבור ולמען העובדים. ברשות השידור הביעו פליאה על התנהגות אגודת העיתונאים שבוקר אחד מגישה עתירה לבית הדין, למחרת מושכת אותה, כעבור יום מגישה עתירה נוספת וכעת גם מאיימת בסכסוך עבודה. "אין סכסוך יש עבודה".