מיוחד: "גלובס" ממפה את הדור הבא של אתרי ההנחות

אם לפני שנה הרעיון של קופון הנחה מקוון היה חדשני, היום הוא כבר כמעט פורמט מיושן ■ האתרים החדשים מציעים מודלים יצירתיים יותר ופחות, כמו קבוצה לרכישת מוצר יקר בהנחה או הנחות תמורת הסכמה לקבל פרסום ממוקד

דיי בוקס - daybox.com - הצרכן נחשף לפרסום ומקבל הטבה

האתר מתבסס על נכונות הצרכנים להיחשף לתוכן רלוונטי מפולח, כשבתמורה הם זוכים במתנות. מדי יום מקבל הגולש "קופסה" ובה תוכן רלוונטי על פי נושאים שסימן כמעניין אותו. כל פתיחת "קופסה", דירוג שלה או שיתוף בפייסבוק, מזכים את הגולש במטבעות וירטואליים איתם ניתן לרכוש מתנות אמיתיות ממגוון בתי עסק - כשמעת לעת, בהתאם לצבירה, מקבלים הגולשים מתנות ממש, כמו כרטיסים לסרט או מנות חינם במסעדות.

מאחורי האתר עומדים היזמים הצעירים רועי גזית, אורי טוויג וגיא פרג'פור. "בדרך כלל גולשים מקבלים קופונים ללא תכנים שימושיים, ולא נוצרת שום נאמנות לאתר", מסביר גזית. אנו יוצרים בידול משמעותי, כיוון שהגולש יחזור לבקר באתר באופן יומיומי". המסרים הקצרים מועברים לגולש באמצעות אנימציה מושקעת המתחלפת על בסיס יומי. במשך שלושת החודשים האחרונים, נרשמו 20,000 משתמשים פעילים באתר.

דיי בוקס
 דיי בוקס

בא בזמן - babazman.co.il - "הכל כלול" של הקופונים

"בא בזמן" הא אתר הרוכב גם הוא על הצלחת אתרי הקופונים, אך מנסה לעשות את זה מכיוון אחר - וכך במקום לקנות קופון אחד עם הנחה אחת למוצר אחד, האתר מציע רכישה של שובר אחד, שמקנה את הזכאות למימוש מספר קופונים במקביל. הצרכן רוכש שובר ומקבל הנחות למוצרים בקטגוריות שונות - חלקן למימוש מיידי וחלקן למימוש בטווח זמן של כחודש-חודשיים. מאחורי האתר עומדים האחים יאיר ורמי קרן.

כך למשל מציע האתר ב-199 שקל חבילת 12 קופונים בשובר אחד, המציע תחת קורת גג אחת דיל במסעדה, בגדי ים, נופש באילת, השכרת רכב, פארק מים, הטבות מתחום האופטיקה ועוד. האם זה יעבוד? ספק אם זה מה שהצרכנים מחפשים ואם חבילות כאלה אכן קולעות לטעמו של הצרכן, במובן הרחב מספיק. היזמים, על כל פנים, מגלים אופטימיות. אגב, באתר מתחייבים להעביר 5% מערך כל עסקה כתרומה לעמותות ולארגונים חברתיים.

בא בזמן
 בא בזמן

תן ביס - 10bis.co.il - הנחה כוללת על כל התפריט

האתר להזמנת אוכל מרחוק אמנם אינו חדש, אך בימים אלה הוא יצא ביוזמה חדשה: הנחה קבועה לגולשי האתר במסעדות מתחלפות. נראה כי באתר זיהו את הכמיהה להוזלות במסעדות ובתי אוכל - התופסות נתח רציני משוק הקופונים כיום - וכך מציעים הנחה גורפת המוצעת על התפריט כולו, בכל יום למסעדה אחרת, מבלי שהלקוח צריך לרכוש קופונים וכשהתשלום נעשה באמצעות כרטיס "תן ביס".

תן ביס
 תן ביס

גו און דיל - goondeal.co.il - גם מקופון אבוד אפשר להרוויח

מה שמתרחש כבר לא מעט בזירת המכירות מיד 2 באינטרנט, נתחם כאן למקום אחד: האתר גו און דיל הוא פלטפורמה המוקדשת כולה למכירה וקנייה של קופונים שכבר נרכשו והבעלים לא יממש. הסחר ישיר בין אנשים, המוכרים קופונים שלא יוכלו לנצל. החידוש הוא אולי בשיתוף הפעולה עם פיי-פאל, המאפשר להעביר את הכסף מאדם לאדם דרך האתר ולקבל מיידית את הקופון.

גו און דיל
 גו און דיל

מכרז פני - sold.co.il - החל מאגורה

פורמט קניות מיובא בשם PENNY AUCTION, המבוססת על שילוב של משחק וקנייה. איך זה עובד? כל מוצר, ללא קשר לעלותו, מוצע לראשונה באתר ב-0 שקלים. הצעה בודדת ("ביד") מעלה את מחירו באגורה, והזוכה הוא השחקן האחרון שהגיש את ההצעה במחיר שמופיע, כשכל הגשת הצעה ב-25 השניות האחרונות מחזירה את השעון ל-25 שניות נוספות. איך זה הגיוני? הפתרון טמון בעלות הגשת הצעה - 3 שקלים לאחת, שאמור לממן את עלות המוצר ולהותיר רווח נאה ליזמים; לפעמים זה עובד, לפעצים קצת פחות.

כך למשל נמכר לאחרונה כרטיס תדלוק בשווי 200 שקל ב-87 אגורות - עבור ההצעות שילמו הגולשים 261 שקל (הזוכה השקיע 6 שקלים). אייפד 2 נמכר ב-3.21 שקל (הזוכה השקיע 279 שקל בהצעות, המציעים כולם שילמו ע"פ החישוב פחות מ-1,000 שקל) ומסך LCD נמכר ב-137 שקל (כ-41 אלף הכנסות עבור בידים). אגב, בעת ההרשמה לאתר מקבלים הגולשים 7 בידים חינם, ועל כל צירוף חבר דרך הפייסבוק או דרך האתר זוכים בעוד 5 בידים למצטרף. עוד מוצעות חבילות בידים במחירים מוזלים.

מכרז פני סולד
 מכרז פני סולד

עם אחד - am1.co.il - קבוצות רכישה לכל דבר

הפורטל "עם אחד" הוקם לפני כחודש וחצי, במטרה לאחד קבוצות רוכשים באינטרנט. זו אינה הפעם הראשונה שבה נעשה ניסיון כזה, אולם נראה כי הווריאציה הנוכחית, על רקע השינוי התפיסתי של הצרכנים עצמם ובעידוד עמוד הפייסבוק שגייס מעל 3,000 אוהדים, תפסה יותר תאוצה.

"זיהינו הזדמנות", אומר רן דולב, שותפה של דפנה דז'אלצקי להקמת האתר, "רצינו להתחיל כאתר קופונים, באיזשהו שלב הבנו שיש כאלה מספיק. הבנו שאנחנו רוצים לייצר משהו שונה".

"אנחנו מנסים לגבש קבוצות רוכשים למוצרים בעלי ביקוש", מסביר דולב, "לא דוחפים לך מוצרים קבועים, אלא נותנים לגולש להחליט מה הוא רוצה". איך? תחילה "מסמנים מוצר באחת הקטגוריות הקיימות באתר - ממוצרי חשמל ועד פיננסים, מכריזים על שלב גיוס של רוכשים פוטנציאליים ומכאן פונים לספקים ומייצרים משא ומתן, שבסופו נסגרת עסקה (מותנית מספר מינימלי של רוכשים). "כשבאים 20 איש שרוצים לקנות קטנוע, גם הקשוחים ביותר נותנים הנחות משמעותיות", אומר דולב. "בשלב הראשון אנחנו מאמינים שיהיה רצון לפתוח המון קבוצות, אבל בסוף זה יתכנס לכמה דברים ספציפיים. אנחנו פונים היום גם לוועדים ולמנהלי משאבי אנוש ומסייעם גם להם ברכישה מרוכזת בתנאים הטובים ביותר".

בניגוד למרבית המוצרים המוצעים באתרי הקופונים, כאן הדגש הוא על מוצרים גדולים ויקרים ולא על צ'ופרים בקנה מידה קטן ויומיומי יותר.

כך למשל נסגרו לאחרונה קבוצה לרכישת ניתוחי חזה (15% הנחה - 16,950 שקל במקום 20,000 שקל), קבוצה לרכישת מחשב נייח מסוג imac (13% הנחה), מנוי שנתי למשחקי מכבי תל אביב בכדורסל. עד היום נרשמו כ-900 גולשים לאתר, הוגשו 93 בקשות לפתיחת קבוצה לרכישת מוצרים וגולשים בו כ-9,000 איש בחודש. לאחרונה אף עלתה קבוצה לגיוס גולשים המעוניינים בדמי ניהול מוזלים בקופות גמל וקרנות השתלמות.

עם אחד
 עם אחד