עלייה מתמדת: מחירי הפרסום בפייסבוק זינקו השנה ב-74%

כך עולה ממחקר של סוכנות הפרסום TGB דיגיטל ביחס למודעות "תשלום לפי קליק" בארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה

מחירי הפרסום בפייסבוק נמצאים בעלייה מתמדת, בעת שמותגים גדולים מתחילים להעביר יותר תקציבים מהטלוויזיה ומהעיתונות המודפסת אל עבר הרשת החברתית.

על-פי סוכנות הפרסום העצמאית TBG דיגיטל, מחיר מודעות בפייסבוק המבוססות על מודל "תשלום פר קליק" זינק ב-74% ברבעון השני של 2011 בארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עוד עולה מנתוני החברה, כי מחירי מודעות המבוססות על "תשלום לפי חשיפה" עלו ב-45% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

המחקר של TBG התבסס על ניתוח של 200 מיליארד חשיפות למודעות מ-167 לקוחות שונים במהלך שלושת החודשים האחרונים. מחקר מקביל שערכה סוכנות פרסום דיגיטלי אחרת, Efficient Frontier, מצא כי מחירי המודעות של "תשלום פר קליק" בפייסבוק זינקו ב-22% ברבעון השני לעומת הראשון השנה.

"עד סוף השנה, אנחנו מעריכים שהוצאות הפרסום בפייסבוק יצמחו ב-80% לעומת 2010", אמר ג'ונתן ביסטון, מנהל חטיבת הפרסום הגלובלי ב-Efficient Frontier בשיחה עם "פייננשל טיימס". יש לציין, כי מחירי המודעות בפייסבוק נקבעים בחלק מהמקרים במכרז ובחלקם על-ידי הרשת החברתית עצמה.

מדובר בחדשות מעודדות עבור פייסבוק, שנאלצת בימים האחרונים לראות כיצד הרשת החברתית החדשה של היריבה, גוגל פלוס, צוברת תאוצה ומשתמשים. גוגל פלוס אמנם עדיין לא מאפשרת פרסום, אך ברגע שזה יקרה עשויה להיווצר תחרות מחירים בין שתי החברות. על-פי הערכות, ההכנסות מפרסום של פייסבוק עמדו בשנה שעברה על 2 מיליארד דולר, הרחק מההכנסות של גוגל עם 28 מיליארד דולר. עם זאת, פייסבוק מובילה על גוגל בהכנסות ממודעות דיספליי (באנרים).

על-פי נתוני חברת המחקר eMarketer, הרשת החברתית צפויה לגלגל השנה מחזור הכנסות של 2.19 מיליארד דולר מפרסום דיספליי בארה"ב - עלייה של 80.9% לעומת 2010. בכך, עוקפת פייסבוק את גוגל, שצפויה לרשום הכנסות של 1.15 מיליארד דולר מפרסום דיספליי, ירידה של 10% לעומת התחזיות הקודמות של eMarketer; וכן את יאהו, שצפויה לרשום הכנסות של 1.62 מיליארד דולר ב-2011, ירידה של 2% לעומת תחזית מוקדמת.