"הרפתנים חשים שהם הפכו מפאר היצירה לחמסנים"

יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, בסיור רפתות עם חברי ועדת הכלכלה: הרפתן, כמו הצרכן, נמצא בתחתית השרשרת הכלכלית

על רקע המשבר בשוק החלב, יצאו הבוקר חברי ועדת הכלכלה של הכנסת לסיור ברפתות ולקחו חלק בחליבת פרות. יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, שהצטרף לחברי הוועדה, קרא לממשלה לשמור על עצמאות ענף החלב.

"גם כאשר מחפשים נוסחאות כלכליות, ביניהן יבוא מאסיבי או הורדת מחיר המטרה כדי להוזיל את מחיר החלב, יש לשמור על הרפתות הקטנות שכן מסקנות נמהרות של ועדת קדמי עלולות להוות עבורן גזר דין מוות", אמר ריבלין.

"יש לזכור שהרפתן, כמו הצרכן, נמצא בתחתית השרשרת הכלכלית. כשמבקשים להוזיל את מחיר החלב באמצעות הוזלה רוחבית, יש לזכור שעבור הרשתות והמחלבות מדובר בקיצוץ ב'שומן', ואילו עבור הרפתנים זהו כרסום בעצמות, אפילו לא בבשר. הרפתנים חשים ברגע אחד שהם הפכו מפאר היצירה הישראלית והציונית לחמסנים שיש להצמיד אקדח לרקתם", הוסיף.

"החקלאות בישראל איננה רק עניין כלכלי אלא בראש וראשונה דרך חיים וערך לאומי. היא אחד היסודות של הציונות ועודנה משענת למדינת ישראל, שעלולה להיקלע למצור, למלחמה, או לחרמות בינלאומיים, ולכן יש לשמור על עצמאות ענף החלב בישראל", סיכם ריבלין.

ריבלין שוחח עם מנכ״ל משרד רה״מ, אייל גבאי, לקראת הכרעה קרובה בהמלצות ועדת קדמי, והבהיר לו שכל החלטת ממשלה בעניין תובא לדיון ולאישור הכנסת באמצעות ועדת הכלכלה. לדבריו: ״בהוזלה רוחבית של מחיר החלב יש להבחין בין הרפתות לבין גורמי התיווך בשרשרת. כל החלטת ממשלה בעניין לא יכולה לדלג על הכנסת״.