ביוקנסל תחל בניסוי קליני לטיפול בסרטן של סטיב ג'ובס

ביוקנסל, קיבלה אישור FDA להתחלת ניסוי קליני מסוג Phase IIb בסרטן הלבלב, בו לוקה גם מנכ"ל אפל ■ הניסוי הינו לבחינת התרופה BC-819, מתוצרת החברה

חברת הביופרמצבטיקה ביוקנסל , העוסקת במחקר ופיתוח של תרופות למחלת הסרטן, קיבלה את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) להתחלת ניסוי קליני בארה"ב. הניסוי, מסוג Phase IIb בסרטן הלבלב, לבחינת היעילות והבטיחות של התרופה BC-819, שתינתן בשילוב עם התרופה Gemzar - שהינה תרופה מאושרת עבור חולי סרטן הלבלב.

ה-FDA אישר את המתווה הניסוי, שיכלול כ-100 חולים הצפויים לקבל את התרופה - כאשר קבוצה אחת המונה מחצית מהחולים, תטופל בשילוב של תרופת החברה BC-819 ו-Gemzar, ואילו קבוצה נוספת תקבל את התרופה Gemzar בלבד.

חברת ביוקנסל מתכננת לבצע את הניסוי בארה"ב, אירופה וישראל, בכ-30 מרכזים רפואים. החברה תתחיל בניסוי לאחר השלמת קבלת האישורים הנדרשים מהמשרדים הממשלתיים המקומיים בארצות השונות בארה"ב, ומהמרכזים בהם ייערך הניסוי.

ניתוח תוצאות הביניים של הניסוי מתוכנן לאחר גיוס 18 החולים הראשונים, וזאת על מנת לקבוע את המינון הסופי של BC-819 להמשך הניסוי.

"אנו שמחים על קבלת אישור ה-FDA לניסוי לטיפול בסרטן הלבלב, מחלה קשה המהווה צורך רפואי משמעותי ללא מענה", אמר אורי דנון, מנכ"ל ביוקנסל. "ניסוי רחב זה להוכחת היעילות של הטיפול המשולב עשוי להיות אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים שלנו".

סרטן הלבלב הינו אחד ממחלות הסרטן העמידים ביותר בפני טיפול תרופתי ונחשב כאחד ממחלות הסרטן הקשות ביותר. על פי ההערכות, שיעור התמותה ממחלה זו נאמד בכ-80% מהחולים במהלך השנה הראשונה להתפרצות המחלה, ועולה לכדי 95% מהחולים במהלך 5 שנים מיום התפרצות המחלה. עלויות הטיפול במחלה נאמדות במספר מיליארדי דולרים בשנה.