למרות הכול: עלייה של 4% בתיירות הנכנסת מתחילת 2011

במחצית הראשונה של 2011 נרשמו 5.1 מיליון לינות תיירים בבתי-מלון בישראל ■ לעומת זאת, לינות הישראלים בבתי-המלון בארץ ירדו בתקופה זו ב-2% להיקף של 4.96 מיליון לינות

בחודש יוני נרשמו כ-743 אלף לינות של תיירים בישראל, ירידה של 4% בהשוואה לחודש יוני אשתקד - כך עולה מנתונים שפרסמה היום (ב') התאחדות המלונות בישראל. נציין כי חרף הירידה בתיירות הנכנסת בחודש יוני, סוגר החודש מחצית שנה ראשונה של עלייה בהיקף התיירות הנכנסת, לעומת ירידה בהיקף לינות התיירים הישראלים.

בסיכום חצי-שנתי עולה כי במחצית הראשונה של שנת 2011 נרשמו עליות מרשימות בתיירות הנכנסת - כ-5.1 מיליון לינות בתחום התיירות הנכנסת, גידול של 4% ביחס למחצית הראשונה של שנת 2010. זאת, לעומת לינות הישראלים שהגיעה להיקף של 4.96 מיליון לינות, ירידה של 2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

על-פי דוח ההתאחדות, בירושלים - המהווה מקור המשיכה העיקרי בישראל לתיירות הנכנסת - נרשמו רק כ-241 אלף לינות, ירידה של 9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בטבריה ובאזור הכינרת נרשמו 63 אלף לינות (ירידות של 13%), בים המלח כ-39 אלף לינות (ירידה של 7%), בהרצליה כ-15 אלף לינות (ירידה של 1%) ובנצרת כ-12 אלף לינות (ירידה של 22%).

לעומת זאת, נרשמו עליות בלינות התיירים בחלק מהערים: בתל-אביב עלו הלינות בכ-213 אלף לינות (2%), באילת כ-45 אלף לינות (16%), בנתניה כ-29 אלף לינות (11%) ובחיפה כ-28 אלף לינות (7%).

נציין כי ספציפית לגבי לינות של ישראלים - נרשמה החודש עלייה של 2% לעומת אשתקד, אשר הסתכמו בכ-1,149 אלף לינות. זאת, כאשר סך הלינות במלונות בארץ של תיירים וישראלים כאחד, נותרה ללא שינוי בחודש החולף ביחס לאשתקד, בהיקף של 1.89 מיליון לינות. תפוסת החדרים הארצית הגיעה לכ-67%, ירידה של 3% בהשוואה לחודש יוני בשנה שעברה.

"החששות שלנו מתאמתים", התייחס לנתונים עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל. "האירועים במזרח התיכון הביאו לכיווץ מספרן והיקפן של קבוצות הצליינים, שמגיעות לביקור בארץ. גם המצב הכלכלי בארה"ב ובאירופה משפיע לרעה על מספר הלינות במלונות. המלונאים חוששים מפני העלול לקרות בחודשים הקרובים, ולכן אנו חשים שזאת השעה הראויה לחזק אץ המאמץ השיווקי של ישראל, בעיקר בשווקים שנפגעו".