בעלי טיב טעם: "היבוא - איזוטרי; הגבינה תוזל ב-2 שקלים"

(עדכון) - טיב טעם מוזילה מוצרים בעשרות אחוזים ■ מההנחות ייהנו רק חברי מועדון הלקוחות ■ חגי שלום: בשלב ראשון יינתנו הנחות ב-13 סניפים בימים א'-ד' בלבד למשך חצי שנה

רשת טיב טעם משנה אסטרטגיה. היום (ה') הכריז בעל השליטה ברשת, חגי שלום, על פעילות בפורמט של דיסקאונט למשך 4 ימים בשבוע ולחברי המועדון בלבד. במסגרת זו תוזיל הרשת מגוון רחב של מוצרים במספר רחב של קטגוריות כולל מוצרי מזון, בשר, מוצרי תינוקות, מוצרי טואלטיקה וחומרי ניקוי. הרשת צפויה להשקיע במהלך 3.9 מיליון שקל.

כך למשל תמכור הרשת קטשופ אסם ב-5 שקלים במקום 11 שקל, גבינה צהובה במשקל ב-30 שקל לק"ג במקום 44 שקל לק"ג, נייר טואלט לילי ב-25 שקל, בייגלה שטוחים ב-7 שקלים, 5 חבילות פסטה ב-10 שקלים ועוד. בנוסף, מגוון רחב של ירקות יימכר ב-2 שקלים לק"ג.

ההנחות יינתנו בשלב ראשון ב-13 סניפים בלבד ובימים א'-ד', ימים חלשים יחסית בשוק בכלל ובטיב טעם בפרט. המכירות בסופי השבוע בטיב טעם אחראיות ל-65%-70% ממחזור המכירות הכולל של הרשת. בנוסף, ההנחות יוענקו בקנייה של 200 שקל בסניפים הגדולים ו-100 שקל בסניפים העירוניים, כולל רכישות המוצרים שבמבצע.

"המהלך לא מותנה בשום הנחה שספק ייתן לנו. יש ספקים שמתנגדים לזה. הם לא אוהבים שאנחנו מורידים את מחירי השוק של המוצרים שלהם", אומר שלום. לדבריו, המהלך יתבצע בשלב זה לחצי שנה, והספקים לא משתתפים במימון שלו.

"לפני חצי שנה החלטנו לתת 15% הנחה ל-1,400 עובדי הרשת. מדובר בתוספת ריאלית של כמה מאות שקלים לעובד לשכר. סברנו שכך נרתום אותם לרשת, ולא בטוח שזה יעלה לנו יותר כסף. אחרי חצי שנה אני יכול לומר שהמכירות לעובדים עלו ב-30%, ואפילו הרווחנו מכך כסף. זה היה הבסיס למהלך הנוכחי, שבמסגרתו ניתן הנחות עמוקות, שיגיעו אף ל-60% הנחה לקונים שיסיתו את הקניות שלהם מסוף השבוע לאמצע השבוע. אנחנו נמכור עגבנייה ומלפפון ב-2 שקלים לק"ג, גם אם מחיר העגבנייה יגיע ל-10 שקלים.

"תוספת הקניות שתצמח לנו בימים האלה היא כזאת שתפצה אותנו במידה רבה ואולי מלאה על ההנחות. זו קריאה ערכית. בחלק מהמוצרים אנחנו יכולים להרים טיפה את הרווח, ובחלק לסבסד. בגבינה אני ארוויח אולי עוד 20% כדי לסבסד את העוף. היכולת שלנו לייבא מוצרים מאפשרת לנו להעלות טיפה את הרווח", אומר שלום.

ההצטרפות למועדון מותנית בתשלום שנתי של 49 שקל, ואלה נהנים מאחוזי הנחה של 5%-10%, בהתאם לגובה הקניות. 5% לקנייה מעל 500 שקל ו-10% הנחה לקנייה ביותר מ-1,000 שקל.

- המהלך מעיד על מעבר לדיסקאונט ואולי על כישלון של האסטרטגיה שלכם?

"אנחנו לא רשת דיסקאונט. זה מהלך שיש בו משום היענות לקריאת הציבור. אנחנו מקווים שלא נצטרך לשלם יותר מדי עבור המהלך. זה לא על כל המוצרים. אני מניח שמי שיבוא אליי זה לא מי שהולך לרמי לוי".

"הכי אפקטיבי להכניס שורת מוצרי יסוד לפיקוח"

שלום ניצל היום את הבמה ותקף את ממשלת ישראל ושריה. "יש חוסר הבנה מוחלט של הממשלה לגבי מהות הצעדים שעמך ישראל עושה. עמך ישראל מעביר מסר איכותי, ומסר כזה לא קונים בגרושים ולא קונים בקוטג' או הוזלת תחבורה ציבורית לסטודנטים.

"המסר הוא שאנחנו רוצים מדינה מתוחכמת שיש בה כבוד לאזרח, והאזרח רוצה להרגיש בטוח. את המסר הזה קונים בשינוי פרצוף המדינה והיחס לאזרחים שלה. אני לא צריך לזחול לפני פקיד במינהל מקרקעי ישראל 7 חודשים למשל.

"סימון המחירים על המוצרים הוא פופוליסטי. אלפי עובדים מועסקים בסימון, והם יכולים לחסוך 1%-2% ברווח הרשתות. לפני שנה כפו עלינו צו הרחבה פופוליסטי, וזה הביא לעליית מחירים. אני צריך להעלות את המחירים ב-1% בגלל פואד. עכשיו יבוא סילבן שלום ויגיד שלא עובדים יום ראשון, צעד פופוליסטי. אין חיה כזאת להחליף את יום ראשון ביום שישי".

- האם הצעדים שעליהם החליט אתמול ראש הממשלה יוזילו את המחירים לצרכן?

"אני מאוד סקפטי. צריך לנקוט פעילות ממוקדת וישירה. כל המהלכים הם ארוכי-טווח. הדבר הכי אפקטיבי בטווח הקצר זה להכניס שורה של מוצרי יסוד לפיקוח. זה אפקטיבי, מיידי ותכליתי".

- בוועדת קדמי תולים את עיקר האשם בייקור המוצרים ברשתות.

"מי אשם? תבדקו את הדוחות הכספיים של רשתות השיווק. נתנו כמה רעיונות כיצד לייעל את המערכת. יש תחרות עצומה בארץ, והיא עושה את שלה".

- אתם מייבאים גבינות. באיזה שיעור ירדו מחירי הגבינות הקשות כתוצאה מפתיחת השוק לייבוא?

"היבוא הוא דבר אזוטרי. מחיר הגבינה יירד ב-2 שקלים. זה לא דבר מהותי".