הרפתנים: ביום רביעי - הפגנת ענק בתל-אביב

מטה המאבק של הרפתנים מתכנן הפגנה נוספת בשל החלטת האוצר להוריד ב-6 אגורות את מחיר המטרה של ליטר חלב גולמי ולאפשר הרחבת יבוא של מוצרי חלב

מטה המאבק של הרפתנים התכנס היום (א') לפני הצהריים כדי לדון באפשרות להסלים את פעולות המחאה, בעקבות כוונת הממשלה להוריד ב-6 אגורות את מחיר המטרה של ליטר חלב גולמי המועבר מהרפתות אל המחלבות ולאפשר הרחבת יבוא של מוצרי חלב.

המטה החליט לערוך הפגנת ענק ביום רביעי בתל-אביב, בשיתוף רפתנים וחקלאים מכל הארץ, ויום שבתון במהלך השבוע ברפתות, בו תשובש העברת החלב למחלבות.

התאחדות מגדלי הבקר לחלב, שמובילה את מחאת הרפתנים, מזהירה כי הורדת מחיר המטרה של החלב תביא לסגירה של מאות רפתות משפחתיות ותכניס עובדים רבים בענף למעגל האבטלה.

מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית פרסם היום כי המלצות ועדת קדמי לרפורמה בענף החלב לא ישנו את מחיר מוצרי החלב.

לדברי סגן מנהל המרכז, הפרופ' איל קמחי, "בשבועות האחרונים נוצר רושם שהממשלה הפנימה את הצורך ביתר מעורבות מצדה כדי להגן על הצרכנים מכשלים בשוק. דווקא בשוק החלב המדיניות המוצעת פועלת בכיוון ההפוך: בעוד שהמחלבות הגדולות ורשתות השיווק נהנות מכוח מונופוליסטי ואחראיות לחלק הארי של עליות המחירים, ועדת קדמי בחרה להפנות את מרב תשומת-לבה לחוליה החלשה בשרשרת - הרפתנים, שמאז ומתמיד היו נתונים לפיקוח".