סמארטפון בשקל? רמי לוי רוצה למכור אייפונים

רמי לוי קיבל לאחרונה רישיון סחר ממשרד התקשורת שיאפשר לו לייבא טלפונים סלולריים

איש העסקים רמי לוי, בעל רשת השיווק, מעוניין לייבא טלפונים סלולריים חכמים (סמארטפונים) בעצמו. ל"גלובס" נודע כי לוי קיבל לאחרונה רישיון סחר ממשרד התקשורת שיאפשר לו לעסוק ביבוא של טלפונים סלולריים. לוי, באמצעות נציגיו, נפגש לאחרונה עם מספר יבואנים גדולים וביקש לדעת האם יוכל לרכוש מהם טלפונים סלולריים, ובמקביל החל לבדוק האם יוכל לייבא אותם בעצמו.

כזכור, לאחרונה שינה משרד התקשורת את מדיניותו ופתח למעשה את השוק ליבוא מקביל, על-ידי כך שהחליט שמי שיצהיר כי הטלפונים שהוא מייבא הם מקוריים ויוכיח זאת, יוכל להכניסם ללא אישור של המפעילים הסלולריים. מאז שנודע על הרפורמה של המשרד פנו כמה וכמה יבואנים למשרד וביקשו להשתמש ברפורמה על מנת לייבא מכשירים.

החברות גזרו קופון

כידוע, עד לשינוי המדיניות של משרד התקשורת, לא ניתן היה לייבא מכשירי אייפון לישראל בגלל מדיניותה של אפל, שלא מוכנה למכור מכשירים אלא לחברות הסלולריות, שגוזרות קופון גדול מאד על מכירה של כל מכשיר. המשמעות היא שאפל מסייעת למפעילים בדרך הזו ומאלצת את הציבור לרכוש מכשיר במחיר שהוא גבוה בעשרות אחוזים ממחירו בעולם.

המצב הבעייתי הזה גורם לכך שיבואנים שמצליחים לשים את ידם על מלאים של אייפונים מוכרים אותו במחירים הרבה יותר נמוכים, ומשרד התקשורת, שאינו יכול להתערב בהסכמים של המפעילים מול אפל, מעודד יבוא דרך הרפורמה כך שניתן להשיג אייפון שלא דרך מפעיל במחיר יותר זול, ולקבל הטבה מהמפעיל כאילו המכשיר לא נרכש ממנו.

רמי לוי מתכוון למכור שירותי סלולר החל מספטמבר על גבי רשת פלאפון. לאחרונה הוא נצפה במשרדי סלקום, ויש הסבורים כי הוא מעוניין לשפר את המחירים שהוא מקבל מפלאפון.