שמחון: להפחית את המע"מ על מוצרי מזון, תרופות לקשישים ומעונות

שר התמ"ת על המלצות ועדת קדמי: הפגיעה ברפתנים תהיה קטנה ביותר, הכנסתם דווקא תעלה

שר התמ"ת שלום שמחון אמר היום (ג') בראיון לתוכנית "הכול דיבורים" בגלי צה"ל כי יש להפחית את המע"מ על מוצרי מזון בסיסיים בשיעור של 8%, וכן להפחית המע"מ על תרופות לקשישים ומחירי המעונות לפעוטות.

שמחון המליץ לשר האוצר לעשות כן במהלך הדיונים של הוועדה שבחנה את מחירי החלב. לדברי שמחון, הוזלה של המע"מ תגדיל את כוח הקנייה בעיקר של מעמד הביניים.

בנוגע למחירי מוצרי החלב אמר שמחון כי ועדת קדמי בחרה שלא להמליץ על פיקוח מחירים על המדף, אולם בחרה להמליץ על פיקוח משמעותי הרבה יותר - פיקוח מסיבי וצמוד על רווחי המחלבות והרשתות שיעשה אחת לרבעון. לדברי שמחון, בכך עוסקת ועדת המזון (הוועדה שדיוניה צפויים להימשך 4 חודשים).

שמחון הודיע כי ביום ראשון תונח הצעת מחליטים משותפת למשרד התמ"ת ולמשרד האוצר שתביא ליישום המלצות ועדת החלב ולהכבדה ניכרת על המחלבות והרשתות, וטיפול רגיש ברפתנים.

"הפגיעה ברפתנים תהיה הקטנה ביותר. השתדלנו לפעול ברגישות. דווקא הרפתנים הקטנים יזכו להטבות. המלצות הוועדה קובעות כי הממשלה תאפשר להם לצמוח ולייצר בשנים הבאות יותר, כך שהכנסתם דווקא תעלה. בנוסף, תשלם הממשלה סובסידיות בתקופת ההעצמה של הרפתות כדי שיהיו יותר כלכליות ורווחיות. לא נפגע ברפתנים הקטנים. מטבע הדברים הרפתות הגדולות ישלמו יותר", אמר שמחון.