אלוט מתקרבת להנפקה שנייה: תגייס 72 מיליון דולר

מניית אלוט הכפילה את שוויה פי שלושה במהלך השנה האחרונה *קרן ההון סיכון של תמיר פישמן תמכור מניות תמורת 11 מיליון דולר

אחרי Pluristem, און טראק, פרוטליקס, קיריקס ואורבוטק, הגיע התור של אלוט (Allot) להוריד את תשקיף המדף מהמדף שעליו הניחה אותו לפני שמונה חודשים, לממשו ולצאת להנפקה שנייה בשוק ההון האמריקני - קצת פחות מחמש שנים לאחר ההנפקה הראשונית.

אלוט, המספקת ציוד תקשורת שמנטר ומנתח תוכן ואפליקציות שנצרכים על-ידי מי שמשתמש ברשת האינטרנט, הגישה אמש לרשות ני"ע האמריקנית טיוטת תשקיף מעודכנת, שלפיה תנפיק 4.5 מיליון מניות, ואילו חלק מבעלי המניות בחברה ימכרו 965 אלף מניות. מניית אלוט נסגרה אתמול על מחיר של 16 דולר, ולכן היקף הגיוס עבור החברה ינוע סביב 72 מיליון דולר, ואילו היקף הצעת המכר ינוע סביב 15 מיליון דולר.

בנק אוף אמריקה ישמש כחתם

כחתם ההנפקה הראשי ישמש בנק ההשקעות בנק אוף אמריקה מריל לינץ', ואילו כחתמי משנה ישמשו בנקי ההשקעות RBC וג'פריס. אלו יקבלו את האופציה (חיתום יתר - גרין שו) למכור 675 אלף מניות נוספות של החברה עצמה (11 מיליון דולר), וכן 144,750 מניות נוספות של בעלי המניות המוכרים (2 מיליון דולר).

בסך הכול, היקף ההנפקה (כולל הצעת המכר) יעמוד על 87 מיליון דולר או על 100 מיליון דולר במקרה ותמומש אופציית הגרין שו.

עיתוי ההנפקה אינו מקרי

עם בעלי המניות המוכרים נמנית קרן ההון סיכון של תמיר פישמן, שתמכור מניות תמורת 11 מיליון דולר בקירוב; רמי הדר, מנכ"ל החברה, שימכור מניות תמורת 2 מיליון דולר בקירוב, ושרגא כץ, היו"ר, שימכור מניות תמורת 1.6 מיליון דולר בקירוב. זוהר זיסאפל, שנכנס להשקעה בחברה לפני שזו החלה לדהור קדימה, לא ימכור מניות. לזיסאפל יש 11.7% מההון - החזקה ששווה כרגע 45 מיליון דולר ושנוצרה מהשקעה של 11 מיליון דולר. במילים אחרות, "על הנייר" הכפיל זיסאפל את שווי השקעתו באלוט פי ארבעה.

העיתוי שבו בוחרת אלוט להוציא לפועל את תוכנית ההנפקה המשנית אינו מקרי. מניית החברה קיבלה בשנה האחרונה חיבוק לוהט מציבור המשקיעים, והכפילה את שוויה פי למעלה משלושה (תשואה של 226%).

שווי החברה עומד כרגע על 387 מיליון דולר, וזאת לאחר שהמניה איבדה בשבועיים האחרונים (ככל הנראה על רקע ההנפקה הקרבה) 16% ממחיר השיא שאליו נסקה - 19.05 דולר. כך או אחרת, אם וכאשר תושלם ההנפקה המשנית של אלוט, תהיה האחרונה להנפקה המשנית הישראלית השמינית במספר שבוצעה בוול סטריט מתחילת השנה. סך גיוסי ההון בהנפקות משניות אלו עומד כרגע (ללא אלוט) על 579 מיליון דולר - רובו בגין הצעת המכר של SodaStream.

ייתכן מאוד שאלוט תחווה קשיים כאלו או אחרים בבואה לבצע את הגיוס (שוקי ההון לא ממש יציבים באחרונה), אך נתוניה לרבעון השני של השנה - שפורסמו אתמול - כן יוכלו לתמוך במאמציה. הכנסות החברה עמדו על 18.5 מיליון דולר - גידול שנתי של 35%. במהלך הרבעון השני צירפה אלוט לבסיס לקוחותיה חמש ספקיות של שירותי תקשורת, וביניהן מפעילה רוסית ראשונה. הרווח הנקי ברבעון השני עמד על 1.6 מיליון דולר או 6 סנטים למניה, ואילו על בסיס Non GAAP עמד הרווח הנקי על 2.7 מיליון דולר או 10 סנטים למניה.

אלוט אינה מספקת תחזיות רבעוניות או שנתיות. לפי קונצנזוס האנליסטים, הכנסות החברה לרבעון השלישי יעמדו על 18 מיליון דולר - פחות מאלו של הרבעון השני, אך גידול שנתי של 23% לעומת הרבעון המקביל אשתקד - ואילו הרווח הנקי למניה יעמוד על 9 סנטים.

בקופת החברה יש כרגע 64 מיליון דולר, כך שהחברה לא ממש צמאה למזומנים, אך כפי הנראה תשתמש באלו שתגייס בשבועות הקרובים כדי לרכוש חברות אחרות. גיוס ללא שימוש מהיר בהון שגויס אינו משהו שמתקבל בברכה בקרב ציבור המשקיעים.