מיזוג בשוק הקופונים: BUY2 רוכש את "דיל היום" ב-2 מיליון שקל

הרכישה מאפשרת ל-BUY2 להגדיל את הפער משאר אתרי הרכישות החברתיות בישראל ■ למרות הרכישה, "דיל היום" לא ייסגר וימשיך לפעול תחת הבעלות החדשה

מיזוג בשוק הדילים: אתר הקופונים המוביל BUY2 מבית mako של קשת ו-Netex ניו-מדיה הודיע היום (ד') על רכישת אתר הקופונים המתחרה "דיל היום" ב-2 מיליון שקל - עסקה שאמורה לשנות את יחסי הכוחות בשוק.

שני האתרים נמנים עם 5 האתרים המובילים בשוק הקופונים הישראלי, כשעל-פי נתונים לחודש יוני של אתר האגרגציה Tavo, אתר BUY2 מחזיק בנתח של 16%, ואתר "דיל היום" מחזיק בנתח של 7% מהשוק.

אתר BUY2 מתכוון להמשיך ולהפעיל את אתר "דיל היום" במתכונתו הנוכחית כאתר עצמאי, כשלטענת החברה הדבר נעשה "מתוך הבנה כי האתר מהווה מותג מוכר ובעל קהל גולשים רחב ונאמן, כמו גם לאור הקשרים ההדוקים שנוצרו לאתר עם בתי עסק רבים ברחבי הארץ".

ב-BUY2 מדגישים כי הדילים שיועלו בשני האתרים מעתה והלאה ימשיכו להיות שונים, וכי לא תהיה חפיפה ביניהם. כמו כן, ב-BUY2 טענו כי עובדי "דיל היום" ימשיכו להיות מועסקים כרגיל, וכי לא צפויים פיטורים כלשהם.

אתר "דיל היום" הוקם בחודש יולי 2010 על-ידי ד"ר אייל פלשטיין (המשמש כמנכ"ל), שי אמיר, שלומי שולץ ואמיליאן פופא, והיה בין אתרי הקופונים הראשונים שנכנסו לתחום בישראל.

אתר BUY2 קם 4 חודשים מאוחר יותר, אך בזכות הגב הכלכלי של אתר mako מבית קשת הפך במהרה להיות אחד המובילים בתחום - בזכות פרסום מסיבי הן באתר mako והן על-גבי מסך הטלוויזיה בימי השידור של קשת בערוץ 2.

בראיון ל"גלובס" באפריל השנה ציין ד"ר פלשטיין כי לאורך זמן מרבית האתרים בשוק לא יחזיקו מעמד, מלבד הוותיקים והגדולים. "מי שהצליח לצבור מאסה קריטית של לקוחות יגיע לקו הסיום", אמר אז.

עם זאת, בשיחה היום עם "גלובס" הוא מודה כי מתחילת הדרך הוא ושותפיו תכננו ליצור מאגר לקוחות רחב לחברה, כדי לייצר אטרקטיביות ואז למכור אותה.

בתחילת השנה ניהל פלשטיין מגעים עם ענקית הקופונים האמריקנית גרופון, שביקשה להיכנס לשוק הישראלי. במסגרת המשא-ומתן דובר על סכום ריאלי של כ-2 מיליון דולר, כשלבסוף גרופון החליטה ללכת דווקא על אתר גרופר, הוותיק מבין אתרי הקופונים, ולשלם עליו כ-8-10 מיליון דולר, כשמרבית הסכום מבוסס על רשימת יעדים והישגים.

שווי ריאלי של החברה

פלשטיין ציין כי העסקה של היום משתלמת לשני הצדדים ומהווה שווי ריאלי לחברה. "יש בשוק הזה חסמים תחרותיים ענקיים, ומה שקובע זה הגודל בסופו של דבר. לא יישארו הרבה חברות בתחום הזה לאורך זמן, והחברות החכמות יתמזגו בשלב כזה או אחר", הוא אמר.

בראיון שהעניק באפריל הודה פלשטיין כי אתר "דיל היום" עדיין לא רשם רווח מאז הקמתו, ועל-פי הערכות, המצב לא השתנה מאז.

מנכ"ל BUY2, אפי דהן, הוסיף כי "אנו שמחים על רכישת אתר 'דיל היום' ובטוחים כי שילוב הכוחות בין האתרים יאפשר לנו להמשיך ולהציע את הדילים הטובים והמשתלמים ביותר עבור הגולשים בישראל. הרכישה בוצעה כחלק מהאסטרטגיה של קבוצת mako ו-Netex להמשיך ולהוביל את שוק הרכישות החברתיות בישראל, תוך מתן פלטפורמת שיווק בעלת עוצמה אדירה לעסקים ומותגים מכל התחומים".

הרכישה משנה, כאמור, את יחסי הכוחות בשוק המקומי ומבססת עוד יותר את נוכחותו המסיבית של אתר BUY2 בענף - ומאפשרת לו להגדיל את הפער משאר אתרי הרכישות החברתיות בישראל.

עסקה זו באה גם כדי לשמור על המעמד של BUY2 בשוק הקופונים המקומי, באם אכן יתממשו ההערכות בשוק לפיהן ענקיות האינטרנט פייסבוק וגוגל ייכנסו בשלב כלשהו לשוק הקופונים הישראלי.