וול סטריט חיה, בינתיים

המסחר אתמול נתן לעליה סיכוי מחודש, אולי השוק בכל זאת יתפוס מגמה...

די מהר, יש לציין, ת"א- 25 ירד אל היעד הדי אגרסיבי שניתם כאן - 1,167. מדובר ברמת תמיכה-מבחן משמעותית מאוד המבוססת על יעדי תיקון הקשורים ביחסי פיבונאצ'י.

העובדה שהמדד נגע בנקודה הזו במהלך המסחר אמש ועלה ממנה נותנת לה משמעות ראשונית. סביר להניח שלטווח הקצר לפחות, נראה תמיכה מעל הרמה הזו. מהלך מתחת ל-1,167 יחשב לפיכך סימן דובי מאוד. היה וכך יהיה (לא סביר לטווח הקצר), היעד הבא יהיה 1,170 ומתחתיו 1,060. חגיגות מעבר למגמת עליה ניתן יהיה לחגוג מעל 1,235. עליה עד לרמה הזו תחשב תיקון בלבד אבל אפשר לנסות לרכב עליה ובהמשך לראות מה קורה.

אור ירוק, רמזור קצר?

אחרי שבעה ימים רצופים של ירידות שערים, ולפני שה"חולה" מת, נתנה אתמול וול סטריט סימן חיים משמעותי. על פי שיטת הנרות היפנית קוראים לזה פטיש. ירידה חדה בתחילת המסחר וסגירה באזור הגבוה היומי. את ההגנות על תיק קניון המניות הצלחנו לסגור באזור השפל ולא פתחנו אותן שוב משום שנראה שאחרי היווצרות הפטיש יגיעו עליות שערים נוספות.

הדבר פותח אפשרות לכך שה-S&P500 מצוי למעשה בשרוול תנועה אופקית בין אזור ה-1,242 לאזור ה-1,363 (בערך) ולא עובר למגמת ירידה. זו אפשרות שלא ניתן היה לראות אותה כל עוד לא נוצרה בפועל בשל חציית הממוצעים הנעים המשמעותיים כלפי מטה. כעת, משנוצרה בלימה בגבול העליון של הרצועה האופקית, התמונה משתנה ולפיכך גם הגבנו מהר בניהול תיק קניון המניות.

המבחן הבא, היה ונראה עליות שערים לטווח הקצר, הוא מבחן ההתנגדות ב-1,290, אזור הממוצע הנע ל-200 יום. בדרך, יש מבחן התנגדות לטווח הקצר ב-1,270. כל עוד ה-S&P500 לא מעל 1,270, אל עליות יש להתייחס בחשדנות מרובה. מהלך מעל 1,270 יראה כי הקונים מגלים רצינות. מכל 1,290 נקבל סימן רצינות משמעותי יותר.

כל מי שמתעסק בשוק הזה כמוני רוצה שהשוק כבר יתפוס מגמה, ועבור המודלים של רובנו, עדיף שזו תהיה מגמת עליה. המסחר אתמול נתן לעליה סיכוי מחודש. אבל, לא נופתע מהמשך תנודתיות החריפה ומהפתעות. לשם כך, יש לשמור על חדות התגובה ולהתייחס לכל יום מסחר כאילו מתחילים מהתחלה. זה נכון תמיד אבל נכון שבעתיים אחרי תקופת טשטוש ממושכת.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.