ישי: "ללא פיקוח החלב - ש"ס תתנגד לדוח קדמי"

שר הפנים: "הורדת מחירי החלב זה על גבול פיקוח נפש; חובתי לשמור על זוגות צעירים וקשישים המתבססים על צריכת גבינות רכות; יש מי שלא גומר את החודש, ויש מי שלא מסוגל להתחילו"

שר הפנים, אלי ישי, אמר היום (א') כי "שרי ש"ס יצביעו בעד דוח ועדת קדמי רק אם תורחב רשימת מוצרי החלב שבפיקוח. יש מי שלא גומר את החודש, ויש מי שלא מסוגל להתחיל אוטו".

ישי הוסיף: "הורדת מחירי החלב זה על גבול פיקוח נפש. חובתי לשמור על זוגות צעירים וקשישים המתבססים על צריכת גבינות רכות. ללא הרחבת הפיקוח נתנגד לדוח קדמי".

ההתנגדות של שרי ש"ס למסקנות דוח קדמי בעניין הרפורמה במשק החלב, אשר תומכות בפתיחת משק החלב ליבוא ומגיעות היום להחלטת הממשלה, מצטרפת להתנגדות שהביעה היום גם מפלגת ישראל ביתנו, כאשר שר התיירות, סטס מסז'ניקוב אמר היום: "נתנגד להצעה לפתיחת שוק החלב ליבוא" והוסיף: "הרפורמה מתעלמת מחוק החלב; הצרכן הישראלי ישלם יותר".

גם התאחדות האיכרים ותנועת המושבים העבירו מסר דומה לנתניהו: "הממשלה בוחרת בפיתרון הקל".

נציין כי הבוקר התקיימו הפגנות של החקלאים נגד פתיחת שוק החלב ליבוא, כאשר יצרני החלב ותושבי היישובים החקלאיים פתחו בהפגנות בצמתים מרכזיים ברחבי הארץ, כמחאה על כוונת הממשלה לקבל המלצות וועדת קדמי.

נציין כי במכתב שנחשף לראשונה ב"גלובס" ביום שישי האחרון זכו הרפתנים והחקלאים לרוח גבית מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מלכיאל בלס: במסמך הסתייגויות שהגיש ביום חמישי למזכיר הממשלה, צבי האוזר, כתב בלס כי "בנושאים מסוימים בהצעה האמורה יש שינוי חזית של ממש בתחום שקידמה הממשלה רק לאחרונה (חוק תכנון משק החלב), וביצועה מחייב שינויי חקיקה מורכבים".