סך העיצומים הכספיים על אי-דיווח למכס ב-2010: כמיליון שקל

העיצום הכספי הגבוה ביותר, בסך 350 אלף שקל, הוטל על נוסע שדיווח על כספים שברשותו בעת היציאה מארה"ב אך לא דיווח עליהם בכניסה לישראל, וזאת במשך 35 פעמים

‏‎‎סכום העיצומים הכספיים שהוטלו על מפרי דיווח למכס על הכנסת כספים והוצאתם במעבר הגבול בשנת 2010 עומד על כמיליון שקל - כך עולה מרשימת 43 ההחלטות שמפרסמת היום (ד') רשות המסים.

העיצום הכספי הגבוה ביותר, בסך 350 אלף שקל, הוטל על נוסע שדיווח על כספים שברשותו בעת היציאה מארה"ב אך לא דיווח עליהם בכניסה לישראל, וזאת במשך 35 פעמים.

‏לדברי רשות המסים, אחד מדפוסי הפעולה המוכרים ביותר בתחום הלבנת הון הוא העברת כספים דרך מעבר גבול. לפיכך, בישראל, בדומה למדינות אחרות, קיימת חובת דיווח על הכנסת כספים והוצאתם.

חובת הדיווח חלה על כל אדם הנכנס לישראל או יוצא ממנה, כשעמו סכומי כסף העולים על 100 אלף שקל; וכן על המכניס או המוציא כספים העולים על 100 אלף שקל בדואר או בדרך אחרת. יצוין כי בשנת 2010 חובת הדיווח עמדה על סכום העולה על 90 אלף שקל.

‏בין ההחלטות ב-2010 אפשר למצוא את העיצום הכספי שהוטל על עו"ד גל גוטזגן בסכום של כ-20 אלף שקל, לאחר שעבר במסלול הירוק כשברשותו שתי המחאות בנקאיות בסך של כ-1.8 מיליון דולר. לדבריו, הכספים נותרו בידו כחלק מניהול עזבונו של איש העסקים סמי שמעון המנוח.

‏אצל נוסע נוסף שנבדק באמצעות מכשיר השיקוף בנתב"ג, לאחר שעבר במסלול האדום והצהיר על החזקת יהלומים, התגלה סכום של 25 אלף אירו במזומן מוסלקים בכיס מיוחד באזור החזה. הוועדה החליטה להטיל על מפר הדיווח עיצום כספי של 40 אלף שקל.