הטיפ היומי: מניית IT עם פוטנציאל עלייה של 20%

מחלקת המחקר של בנק אגוד ממליצה על מניית מטריקס ב"תשואת יתר" במחיר יעד של 22 שקל למניה

מטריקס הינה אחת מחברות האינטגרציה וטכנולוגיות המידע (IT) המובילות בארץ. החברה פועלת בארבעה תחומים עיקריים: פתרונות תוכנה; שיווק והטמעת מוצרי תוכנה; פתרונות אינטגרציה ותשתיות מחשוב; והדרכה והטמעה.

במהלך הרבעון האחרון רשמה מטריקס צמיחה מרשימה בהכנסות, שנבעה מזכייה בחוזים בכל מגזרי הפעילות. הכנסותיה עמדו על 428.4 מיליון שקל - צמיחה של 15.7% לעומת הרבעון המקביל, ומעל לצפי שלנו של 11%. מגזר הפעילות המוביל של שירותי התוכנה ממשיך לצמוח חזק, בזכות מכרז החשכ"ל והשקעות של גופים בתחום ה-IT.

הרווח הרבעוני הנקי הסתכם ב-22.3 מיליון שקל (5.2% מההכנסות), לעומת תחזית שלנו לרווח של 22.8 מיליון שקל. מאזן החברה ממשיך להיות חזק, ולה יתרות כספיות ונכסים פיננסיים בסך 177.9 מיליון שקל, ואשראי לזמן קצר של 88 מיליון שקל. ההון עצמי עומד על 563.5 מיליון שקל, עם יחס הון עצמי למאזן של 46.4%.

עם זאת אנו מורידים במקצת את מחיר היעד ל-22 שקל (מ-23.30 שקל) בשל צפי לירידה בשיעור הרווח הגולמי, על רקע ביצוע פרויקטים של מכרז החשכ"ל והתחרות החריפה בענף. בנוסף, אנו מורידים את תחזיות הצמיחה שלנו ל-2012, עקב ההאטה הכלכלית הצפויה בעולם, ומניחים צמיחה נמוכה של אחוזים בודדים בלבד במכירות.

עם זאת, המניה מתומחרת עדיין באופן אטרקטיבי, וגם בתרחיש האטה בשוק ה-IT, מטריקס תדע לדעתנו לשמור על רמות רווחיות גבוהות יחסית לענף. אנו ממליצים על מנייתה "תשואת יתר" בפרמיה של כ-20% על מחירה הנוכחי.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר, בנק אגוד