מניית היום: דיווחה על התקדמות בשני ניסויים ומזנקת 8%

בריינסווי, העוסקת בפיתוח מכשירים רפואיים, דיווחה על התקדמות בגיוס חולים לניסוי קליני וכן על תוצאות ביניים בניסוי לפתיחת מחסום דם-מוח ■ שני הניסויים מבוססים על טכנולוגיית ה-Deep TMS

חברת בריינסווי , העוסקת בפיתוח מכשירים רפואיים, דיווחה אתמול (ג') על דוחות הכספיים לרבעון השני של שנת 2011, ובתוך כך הציגה התקדמות בניסוי קליני לטיפול בדיכאון מז'ורי, באמצעות מכשיר ה-Deep TMS שפיתחה החברה לטיפול באינדיקציות שונות. מכשיר ה-Deep TMS משמש לטיפול רפואי לא פולשני בהפרעות נפוצות בתפקוד המח. בהמשך היום, דיווחה החברה על תוצאות ביניים טובות יחסית, בניסוי לפתיחת מחסום דם-מוח בחולים עם גידולי מוח.

מוקדם יותר הבוקר, דיווחה החברה כי בניסוי המולטי סנטר שהיא עורכת, לטובת קבלת אישור FDA לטיפול בדיכאון מז'ורי, גוייסו 170 חולים מתוך 225 החולים הנדרשים לביצוע הניסוי. החברה צופה כי תעמוד ביעד שהציבה לעצמה - לסיום הניסוי עד סוף שנת 2011. הניסוי מתבצע במקביל ב-22 מרכזים באירופה, קנדה, ארה"ב וישראל.

בחודש יולי דיווחה החברה כי קיבלה הודעה מה-FDA כי המסלול לרישוי מכשיר החברה לטיפול בדיכאון יהיה מסלול 510k, מסלול שהינו פשוט ומהיר יותר. ביוני, נזכיר, דיווחה החברה על קבלת אישור ועדת הלסינקי בבית החולים הדסה עין כרם, לביצוע ניסוי קליני שמטרתו לבדוק את יעילות טכנולוגיית ה-Deep TMS בילדים הלוקים באוטיזם. (לסיפור המלא)

תוצאות ביניים לניסוי פתיחת מחסום דם-מוח

מאוחר יותר, עדכנה החברה כי התקבלו תוצאות ביניים של ניסוי בסמיות כפולה לבחינת פתיחת מחסום דם-מוח (Blood Brain Barrier) בחולים עם גידולים במוח, אשר מעריך על ידי חברת Advanced Technologeis Innovaiton Distribution באיטליה, בשיתוף בין אוניברסיטת בן גוריון לאוניברסיטת רומא.

תוצאות הניסוי התקבלו בקרב 9 חולים, כאשר הצביעו על כך שפרוטוקול גירוי אלקטרומגנטי עמוק - בטכנולוגיית ה-Deep TMS - בעצומה גבוהה בחולים עם גידולי מוח ממאירים, הביא לפתיחה זמנית של המחסום דם-מוח ב-7 מתוך 9 החולים שהשתתפו בניסוי (78%).

המחקר בוצע בחולים הסובלים מגידולים ממאירים מוחיים שנותחו מעל שנה לפני תחילת המחקר. פתיחת מחסום דם-מוח תועדה זמן קצר לאחר פרוטוקול הגירוי, ונמדדה באמצעות הדמיה על ידי תהודה מגנטית ופרוטוקולים ייחודיים. יש לציין כי מדובר בפתיחה זמנית ולפיכך עשויה לשמש בתזמון עם תרופות להעברה יעילה וממוקדת יותר ולשפל את יעילותן.

ההכנסות גדלו ב-90%

החברה דיווחה בתוצאותיה הרבעון, על הכנסות של כ-223 אלף שקל, בהשוואה ל-29 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. נכון ל-30 ביוני ההון העצמי של החברה עמד על כ-35 מיליון שקל.

"בריינסווי מסיימת עוד רבעון מוצלח של התקדמות רבה בניסויים הקליניים, לרבות התקדמות משמעותית בקצב גיוס החולים לניסוי המרכזי של החברה בדיכאון מז'ורי", התייחס לנתונים עוזי סופר, מנכ"ל חברת בריינסווי. "האיתנות הפיננסית של החברה מאפשרת לה לבצע במקביל ניסויים רבים במחלות והפרעות שונות ולהגיע לידי תוצאות פורצות דרך".