צפו: הרשת נפרדת מסטיב ג'ובס בשלל מחוות יצירתיות

על אף שזה היה צפוי, התפטרותו של סטיב ג'ובס מתפקיד מנכ"ל אפל הכתה בהלם בעיקר את מעריציו האדוקים ■ את התודה שלהם הם מביעים בדרכים יצירתיות ביותר

את העובדה שיש משהו קצת שונה במוחם וברוחם של מעריצי אפל אנו מכירים, במיוחד בהשקות מוצרים חדשים. אלה אותם אנשים שעומדים שעות על גבי שעות בתורים ארוכים, רק בשביל להניח את ידיהם על היצירה האחרונה מפס הייצור של מורם ורבם, סטיב ג'ובס.

לג'ובס, שהתפטר לפני כשבועיים מתפקידו כמנכ"ל אפל בשל החמרה במצבו הבריאותי, יש לא מעט הישגים בתחומים רבים, כגון מחשבים, סלולר, מוזיקה, וטכנולוגיה בכלל. אין חובב מחשבים וגאדג'טים בעולם שלא יסכים עם הטענה הזו, ועבור המעריצים האדוקים של המותג זוהי ללא צל של ספק תקופה עצובה ביותר.

מאז ההודעה הדרמטית החלו לצוף ברשת מחוות שונות ומיוחדות שנוצרו על-ידי אלה שאפל ומוצריה תמיד היו חלק בלתי נפרד מחייהם, והם בסך-הכול רוצים להגיד תודה לאיש שהביא להם כל-כך הרבה דברים טובים, ואולי אפילו משמעות לחיים.

לצערנו, יש גם כאלה שנדמה שפרופורציות הן לא הצד החזק שלהם בחיים, ואשר התייחסו להודעת ההתפטרות של ג'ובס כאל הודעת פטירה, ומיד החלו לארגן הדלקת נרות מול חנויות אפל בארה"ב.

אחד האירועים המעניינים שקרו ברשת בתקופה הקצרה הזו, מאז הודיע ג'ובס על התפטרותו, הוא אירוע שנפתח בפייסבוק וקורא לכל מי שרוצה לכבד את מורשתו ואת תרומתו להתלבש בדיוק כמו סטיב ג'ובס ליום אחד.

האירוע, Dress Up Like Steve Jobs Day, הוקם על-ידי המגזין "iPhoneLife" ונקבע ליום שישי הקרוב (9 בספטמבר), אז על כל המשתתפים ללבוש מכנסי ג'ינס כחולים וחולצה שחורה - התלבושת הקבועה של ג'ובס בעשור האחרון.

jobs-evolution
 jobs-evolution

קרדיט תמונה: froyonation

"סטיב ג'ובס ואפל השפיעו כמעט על חיי כולנו בצורה ישירה ועקיפה", נכתב בפרטי האירוע "ולמרות שאפל נוסדה לפני שנולדתי, המגזין שלנו לא היה קיים ללא אפל וסטיב ג'ובס".

אגב, דף האוהדים של סטיב ג'ובס בפייסבוק חווה עלייה חדה של 12.1% במספר ה"לייקים" שלו, שהם כ-22,821 אוהדים, בדיוק ביום שבו פורסמה ההודעת ההתפטרות. אחד מהם היה מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג.

בצד היצירתי יותר של המחוות לסטיב ג'ובס נמצא ג'וזף תמי, חובב ריצות מרתון מטוקיו, שיצא לריצה של 21 קילומטרים ברחבי טוקיו במסלול המבוסס על לוגו התפוח של אפל. תמי העמיס על עצמו 2 מכשירי אייפון והשתמש באפליקציית Run Keeper בשביל לתייג את המיקום שבו הוא רץ על המפה של גוגל, ובסיום הריצה הוא העלה את המסלול שלו לאתר האינטרנט של Run Keeper, ומשם זה הגיע לכל פינה ברשת.

run keeper
 run keeper

כצפוי, אחד המקומות העמוסים בתכנים יצירתיים מהסוג הזה הוא אתר שיתוף הסרטונים יו-טיוב. גם כאן היה קשה שלא להיתקל בכמה סרטוני פרידה ומחווה למנכ"ל המתפטר, כמעט בכל יום מאז ההודעה הדרמטית.

אחד הסרטונים המרגשים הוא למעשה רמיקס לסרטון הפרסומת המפורסם של אפל משנת 1997 במסגרת הקמפיין Think Different, שגם סימל את חזרתו של ג'ובס לאפל:

הסרטון המומלץ השני נוצר על-ידי ההרכב Pantless Knights והוא יכניס אתכם קצת יותר לקצב הראפ. הסרטון מבוסס על השיר "What More Can I Say" של הראפר המפורסם ג'יי-זי, וגם הוא נוסע בין תחנות בעברו של ג'ובס:

סרטון מלנכולי נוסף מבוסס על צילומי וידיאו מאירועי ההכרזה המסורתיים של אפל, בניצוחו של ג'ובס, ונקרא "הנבואה". המעניין הוא שהסרטון הנ"ל הועלה ליו-טיוב 4 ימים בלבד לפני הודעת ההתפטרות של ג'ובס, מה שהפך אותו באמת לסוג של נבואה:

וסרטון נוסף שיכול לגרום לכם להוריד דמעה או שתיים. כלומר רק למי שבאמת מרגיש שזו לא עוד סתם התפטרות של עוד מנכ"ל של עוד חברה: