אודי מירון: "הוט ו-yes נערכות לחבק את האינטרנט"

מנכ"ל ענני תקשורת אמר את הדברים בפאנל "אינטרנט בטלוויזיה" שערכה החברה ■ מנכ"ל דפי זהב, ניר למפרט: "רוב השחקנים בארץ לא יוכלו לעמוד כלכלית בהקמת אינטרנט בטלוויזיה"

"הוט ו-yes נערכות במלוא המרץ לחבק את האינטרנט לתוכן, ובעתיד יפתחו הצופים את הטלויזיה לעמוד נחיתה אינטרנטי" - כך אמר מנכ"ל ענני תקשורת, אודי מירון, במסגרת פאנל "אינטרנט בטלוויזיה" שערך בטבריה לרגל חגיגות עשור לערוץ החיים הטובים.

לדברי מירון, "שתי החברות בודקות מספר אפשרויות לפיהן הצופה למעשה יפתח את הטלוויזיה על עמוד אינטרנטי דוגמת גוגל או פורטל אינטרנט אחר, וממנו יוכל הצופה, שרגיל לצרוך במכשיר רק טלוויזיה, לבחור בין לראות את התכניות שהוא רוצה - או לחילופין לחפש במנועי חיפוש תכנים אינטרנטיים כמו פייסבוק או יו-טיוב".

מירון התייחס בדבריו להתחזקות אתרי האינטרנט בארה"ב בתחום סדרות הטלוויזיה ולשינויים טכנולוגיים שעתידים להגיע גם לטריטוריה הישראלית.

יורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן בהוט, שנכח בדיון, הוסיף כי "הוט נערכת לכל תרחיש ובודקת גם אופציה של השקת עמוד בית אינטרנטי משלה, כאופציה לעמוד נחיתה טלוויזיוני, לצד אופציות אחרות של חבירה עם ספקים וגופים אחרים".

מוקדי אמר כי הוט תדע לבדל את עצמה כך ש"עמודי הבית של הפלטפורמות יהיו שונים ומבודלים, וכל אחד מהגופים יחבור יחד עם ספקי תוכן נוספים, כי בסופו של דבר התוכן הוא המלך".

ואולם ניר למפרט, מנכ"ל קבוצת דפי זהב, צינן מעט האווירה באומרו כי "כל הנושא של אינטרנט בטלוויזיה מצריך משאבים רבים מהשחקנים שרואים את עצמם ראויים לכך בארץ, ואיך שזה נראה כרגע, רוב השחקנים הללו בכלל לא יוכלו לעמוד בזה כלכלית, אלא אם יחברו לגופים חזקים".

אבי בן-טל, מנכ"ל ynet, התייחס לדברים ואמר כי "כבר היום ב-ynet פיתחו אפליקציית תוכן חינמית עבור חברות כמו סמסונג וטושיבה, ומי שקונה היום טלויזיה שלהם מקבל את האפליקציה הזו בילט-אין".

בו-טל הוסיף כי ynet עדיין לא החליטה אם תהפוך לפורטל אינטרנט בטלוויזיה העתידית או שהיא תחבור לגופים אחרים, אך העריך כי "החברה תהיה חייבת לבסוף לחבור לאחרים".

לבסוף סיכם מירון ואמר כי "הולו ונטפליקס (פורטלי אינטרנט החתומים על הסכמי שידור סדרות עם האולפנים הגדולים בארה"ב ומאפשרים צפייה בפס רחב לכל רחבי ארה"ב בחינם - ר"ב) עושים צעדים ראשונים מחוץ לארה"ב, וזה רק עניין של זמן עד שהם יגיעו לישראל. מצד אחד, הפלטפורמות יודעות את זה ונערכות לזה; ומצד שני, הצרכן הישראלי רגיל לקבל את התכנים שלו הן מתורגמים לעברית והן מותאמים מבחינת התוכן לישראל.

"קצב הטכנולוגיה גובר היום על התוכן, ואם לפני 20 שנה לא היה ניתן לעשות את 'האח הגדול' כי לא היתה את הטכנולוגיה - היום אנחנו נמצאים במצב בו הטכנולוגיה מכתיבה את התוכן".