ג'ים קריימר: "אם גייתנר אומר שאין משבר - הקשיבו לו"

מומחה ההשקעות: "גייתנר יודע שאין לשלול משבר נוסף, אם קיים סיכוי שיתרחש" ■ לדבריו, לכשירגישו הבכירים באירופה שמשבר נוסף פורץ - "יפעלו ולא יתנו לא להתרחש"

"אם שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר מבטיח שלא יהיה משבר נוסף דוגמת זה שהתרחש לאחר קריסת בנק ההשקעות ליהמן ברדרס - כדאי להקשיב לו", אמר היום (ה') ג'ים קריימר, בריאיון ל-CNBC. לטענתו, המשקיעים אכן עשו כך, ושלחו את המדדים המרכזיים לעליות שערים בפתיחת המסחר בוול סטריט.

"גייתנר נמצא בעניינים מספיק זמן כדי להבין שלא משתלם לו לשלול לחלוטין משבר נוסף, אם קיים הסיכוי הקטן ביותר שזה יתרחש", דברי קריימר, שמסביר כי גייתנר מסתמך בהצהרותיו על מגמה של "רפובליקנים בננות".

במילים אחרות, קריימר טוען כי אלה שמנהלים את המוסדות הפיננסים באירופה הם חבורה "כה קרובה, מאוגדת וחמימה", שכאשר אחדים מהם ירגישו כי משבר פיננסי נוסף מאיים על חבריהם, "הם יפעלו ולא יתנו לכך להתרחש".

באשר להמלצותיו של קריימר על מניות שנעשו אטרקטיביות בראי הירידות האחרונות בשווקים הגלובליים, ממליץ קריימר על ענקית התוכנה הגרמנית SAP , כמו גם על מניותיהן של אפל , Juniper וגוגל - כאשר האחרונה מהווה לדעתו "הזדמנות קנייה משגעת".