נתוני מדידת הרייטינג באינטרנט - בימים הקרובים

‎המדידה של אוגוסט תכלול את ‏ynet‏ וביזפורטל, אך לא את וואלה שהצטרף למדידה מאוחר מדי

4 שנים אחרי שזכתה במכרז למדידת הרייטינג באתרי האינטרנט בישראל, ולאחר אינספור עיכובים ודחיות, צפויה חברת גמיוז של ארז בהט, יחד עם הוועדה למדרוג האינטרנט, לפרסם בימים הקרובים לראשונה את תוצאות המדידה של חודש אוגוסט 2011.

היום (א') קיבלו כל האתרים המשתתפים במדידה את התוצאות שנבדקו באתריהם במהלך חודש אוגוסט. התוצאות אמורות לכלול גם את המדידה שנעשתה באתר ynet ובאתר ביזפורטל, שהחלו לשלב סקריפטים (cookies) ושאלוני מדידה בשבועיים הראשונים של אוגוסט. לעומתם, נתוני המדידה של אתר וואלה לחודש אוגוסט לא יפורסמו לאור העובדה שהוא נכנס בשלב מאוחר מדי למדידה.

התוצאות צפויות להתפרסם לאחר שכלל האתרים יעברו עליהם ויעלו השגות וטענות, במקרה שקיימות כאלה. לאחר מכן הוועדה תעבור בעצמה על התוצאות פעם נוספת לפני שתפרסם אותן באופן פומבי. בוועדה מצפים לפרסם את הנתונים בהמשך השבוע הנוכחי.

ל"גלובס" נודע כי נכון לתחילת ספטמבר נרשמו יותר ממיליון חשיפות לסקריפטים שנשתלו באתרי האינטרנט השונים, וכ-20 אלף גולשים ענו על שאלוני פופ-אפ שהופיעו באתרים, אשר יתנו אינדיקציה על אופי הגולשים והרקע הסוציו-דמוגרפי שלהם.

פרסום תוצאות המדידה הינו בבחינת אירוע מכונן בתעשיית האינטרנט הישראלית, לאחר שבמשך שנים התנהל השוק המקומי על סמך נתונים חלקיים ולא מייצגים במיוחד.