מחקר: כמה כסף שוות אפליקציות הפייסבוק לכלכלת ארה"ב?

מחקר חדש מציג נתונים מדהימים ביותר אודות התרומה הכלכלית של מערכת האפליקציות והמשחקים של פייסבוק לכלכלה האמריקנית - מבחינת מקומות עבודה ומשכורות

העובדה שפייסבוק היא תופעה עולמית בקנה-מידה עצום ידועה לכולנו. לא משנה כמה פעמים ניזכר במספר 750 מיליון משתמשים, עדיין לא נהיה מסוגלים להבין באמת את המשמעות שלו או של פייסבוק, לצורך העניין.

מחקר חדש, שממצאיו התפרסמו בבלוג טק-קראנץ', מציג נתונים שאולי יעזרו לנו להבין קצת יותר טוב כיצד המערכת האקולוגית-כלכלית של פייסבוק משפיעה על הכלכלה האמריקנית, וליתר דיוק - כיצד משפיעה תעשיית האפליקציות והמשחקים שנמצאים בפייסבוק על כלכלת ארה"ב.

על-פי המחקר, תעשיית אפליקציות הפייסבוק הוסיפה כ-182,00 מקומות עבודה (עובדים ישירים) ושילמה כמעט 12.2 מיליארד דולר במשכורות והטבות במהלך השנה הנוכחית בארה"ב. בנוסף, כאשר מוסיפים למשוואה את העובדים הלא ישירים הקשורים לתעשייה הזו ומשכורותיהם, מספר מקומות העבודה מטפס ללמעלה מ-235 אלף, וסכום הכסף שהתגלגל לכלכלת ארה"ב מגיע ל-15.7 מיליארד דולר.

על-פי נתוני הסטטיסטיקה שמפרסמת פייסבוק, הגולשים ברשת החברתית מתקינים כ-20 מיליון אפליקציות בכל יום, ולמעלה מ-250 מיליון אנשים מבצעים איזושהי פעולה עם פייסבוק דרך אתרי אינטרנט חיצוניים (כפתורי לייק, שיתוף וגם משחקים ואפליקציות).

בחודשיים האחרונים פייסבוק עושה מאמצים כבירים לשפר ולייעל את חוויית הגלישה ברשת החברתית עבור מאות מיליוני הגולשים שבה, והשיקה פיצ'רים חדשים רבים בקצב מסחרר.