22 עצורים בחשד להפצת תוכנות ציתות והאזנת סתר לסמארטפון

הותר לפרסום: היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה והמפלג לחקירת פשעי מחשב מנהלים חקירה העוסקת בחשיפה של מתקיני תוכנות ציתות והאזנות סתר לטלפונים סלולריים

הותר לפרסום: היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) במשטרה והמפלג לחקירת פשעי מחשב מנהלים חקירה העוסקת בחשיפה של מתקיני תוכנות ציתות והאזנות סתר לטלפונים סלולריים.

במסגרת החקירה נעצרו לחקירה בשבוע שעבר 22 חשודים בהפצה והתקנה של תוכנות ציתות, ובוצעו חיפושים ב-11 בתי עסק לציוד ציתות ומשרדי חקירות פרטיים.

על-פי החשד, העצורים עסקו בהפצה והתקנה של תוכנות ציתות ואף פרסמו באתרי האינטרנט של בתי העסק את המוצרים.

העצורים חשודים בביצוע עבירות של הצבה או התקנה של מכשיר למטרת האזנת סתר שלא כדין, האזנת סתר שלא כדין ופגיעה בפרטיות - בילוש או התחקות אחרי אדם העלולים להטרידו.

לדברי המשטרה, מדובר בתוכנות המיועדות להתקנה במכשירי טלפון חכמים (סמארטפונים), הפועלות בשני אופנים - תוכנת שולט/נשלט - התקנת תוכנת ריגול זו בטלפון "נשלט", הטלפון שמאזינים לו, מאפשרת קבלת הודעת חיווי על כל שיחה נכנסת או יוצאת, או הודעת SMS נכנסת או יוצאת של הטלפון הנשלט. לאחר קבלת הודעת החיווי, ניתן להתקשר מהטלפון השולט לטלפון הנשלט ולשמוע את השיחה בזמן אמת, ובנוסף ניתן להפוך את מכשיר הטלפון הנשלט למכשיר האזנת נפח המאפשר לשמוע מרחוק את סביבת המכשיר.

תוכנה אחרת הופכת לאחר התקנה את המכשיר ל"נשלט", כאשר שיחות נכנסות/יוצאות, הודעות SMS נכנסות/יוצאות ונתונים נוספים, כמו נתוני GPS, מועברים כקובצי שמע לתיבת Gmail שנפתחת במיוחד עבור המזמין.

בימים אלה מוביל אגף החקירות והמודיעין במשטרה פעילות רחבת היקף של מלחמה בתופעה של ביצוע האזנות סתר המנוגדות לחוק.