ועדת חייק: לחתוך הקישוריות בבזק והוט לפחות מאגורה לדקה

אובדן ההכנסות המוערך לבזק בלבד: 150 מיליון שקל לשנה ■ המלצות ועדת חייק צפויות להתפרסם בשבוע הבא ■ הפחתת הקישוריות לא תעזור בכיס / דעה - גד פרץ

ועדת חייק ממליצה להפחית מיידית את הקישוריות בתקשורת הנייחת בשיעור של 76% בדומה להפחתה בקישוריות בסלולר. המשמעות היא שההתקשרות למספרים נייחים תוזל, ובזק וחברות התקשורת הנייחת יקבלו הרבה פחות כסף עבור שיחות נכנסות מקווים סלולריים ומרשתות נייחות אחרות.

הקישוריות היום היא 4.2 אגורות לדקה בשעות השיא, ו-2.2 אגורות לדקה בשעות השפל, ולאחר ההפחתה המחיר ינוע בין 0-1 אגורה לדקה.

אתמול (ג') נערכה הישיבה האחרונה של הוועדה, וככל הנראה בשבוע הבא יפורסמו המלצותיה. סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת, אסף כהן, דרש בדיון להמתין עד לסיום עבודתה של חברת הייעוץ, ואילו רוב חברי הוועדה סברו שניתן להפחית מיידית את עלות הקישוריות הנייחת בשיעור דומה להפחתת הקישוריות בסלולר.

במקביל דנה הוועדה בשאלת דמי השימוש של בזק, והאם החברה תוכל לגבות אותם. גם כאן התעורר ויכוח בין חברי הוועדה, כאשר מצד אחד רוב חברי הוועדה סברו כי יש לאסור על בזק לגבות דמי שימוש בגלל המעבר לשימוש בחבילות דקות, ואילו כהן סבר כי יש בעיה עם ביטול דמי השימוש והאיסור על בזק לגבות דמי שימוש.

ככל הנראה, בסופו של דבר מה שיופיע בדוח הסופי הוא שעם ביטול ההפרדה המבנית הנוהגת בבזק, יבוטלו גם דמי השימוש.

בתוך כך נודע כי סמנכ"ל ההנדסה במשרד התקשורת, חיים גרון, פנה במכתב למנכ"ל המשרד ולשר התקשורת משה כחלון, ובו הוא כותב כי בהתייחס להמלצות המסתמנות של ועדת חייק, אסור לוותר על פיקוח המחירים החל על בזק ועל ההפרדה המבנית הקיימת בינה לבין חברות-הבת שלה, עד שיהיה ברור שהתחליף לפיקוח, השוק הסיטונאי החדש שאמור לקום במקום - אכן עובד ונותן את התוצאות המקוות.

עמדה זו היא גם עמדתו של אסף כהן, שצפוי לכתוב חוות-דעת מיעוט בעניין זה.

דמי הקישוריות בבזק
 דמי הקישוריות בבזק