הולך בין הטיפות: גייתנר מסרב להתייחס למשבר ביוון

שר האוצר האמריקני סירב להתייחס היום בריאיון למשבר המתרחש ביוון ■ אולם, ציין כי לדעתו "המנהיגים באירופה מתמודדים עם אתגרים גדולים בהרבה מהבעיה היוונית"

מנסה להימנע מהצתת השווקים? שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, סירב היום (ה') להתייחס בריאיון לעמדת משרד האוצר האמריקני, באשר לחדלות פירעון אפשרית ביוון.

גייתנר סירב להתייחס לסוגייה היוונית, אולם ציין את דבריה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כי "אירופה לא תאפשר ליוון להיהפך לליהמן ברדרס של אירופה". עוד אמר גייתנר כי המנהיגים באירופה מתמודדים עם אתגרים נוספים, אשר "גדולים בהרבה מהבעיה היוונית".

"מה שאירופה מנסה לעשות זה לבנות את התנאים הפיסקאליים והפיננסים כדי לשמור על יציבות האיחוד האירופי", אמר גייתנר. "יש היכרות ותמיכה רחבה בכך שללא צעדים נוספים, המסגרת הפיננסית הקיימת פשוט לא תחזיק מעמד".

דבריו של גייתנר נאמרים בעוד מובילי המדיניות הפיננסית באירופה דנים בפתרונות האפשריים לחילוץ יוון. זאת, כאשר שלשום הוסכם בין ממשלת יוון לנציגי קרן המטבע והאיחוד האירופי כי ההחלטה הסופית בדבר הענקת סיוע כספי נוסף ליוון בהיקף 8 מיליארד אירו - כחלק מתוכנית החילוץ המקורית שלה, תתקבל בחודש אוקטובר הקרוב.