סקר: ה"טוויסט" של ה'פד' לא יצליח לאושש שוק התעסוקה

סקר המשקיעים של בלומברג: 78% מהנשאלים טוענים כי תוכנית החלפת האג"ח של ה'פד', הידועה גם בשם "אופריישן טוויסט", לא תיצור מקומות עבודה חדשים

המשקיעים לא מאמינים כי תוכנית "אופריישן טוויסט" שהשיק יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, לשינוי תמהיל האג"ח אשר ברשות הבנק המרכזי, תצליח לאושש את שוק התעסוקה המקרטע בארה"ב - כך עולה היום (ה') מסקר המשקיעים של "בלומברג".

78% מהנשאלים בסקר טוענים כי תוכנית ה'פד' להחליף אג"ח קצרות טווח בארוכות טווח, בהיקף של 400 מיליארד דולר, לא תוביל ליצירת מקומות עבודה חדשים בארה"ב. הסקר בוצע בקרב 1,031 משקיעים, אנליסטים וסוחרים אשר רשומים לשירותי המידע של "בלומברג".

"ככל הנראה אין שום צעד של מדיניות מוניטארית שניתן לבצע כדי להוביל לסנטימנט חיובי בשוק", טוען אחד ממשיבי הסקר, ג'ונתן סדובסקי (Jonathan Sadowsky), מנהל השקעות בסן פרנסיסקו. "הפדרל ריזרב מנסה לפעול, אבל הפוליטיקאים לא עושים דבר".

המשקיעים חלוקים בדעתם לגבי היותה של "אופריישן טוויסט" תוכנית טובה או לא, אולם בכל זאת יו"ר ה'פד' ברננקי נותר עדיין מאד פופולרי בקרבם - בוודאי בהשוואה לאושיות אמריקניות מפורסמות אחרות, דוגמת ברק אובמה וטימותי גייתנר.

60% מהנשאלים בסקר צופים כי כלכלת ארה"ב תמשיך לדשדש, בעוד כ-50% מהמשיבים טוענים כי היא צפוייה להיכנס למיתון בתוך כ-12 חודשים. 19% מהמשיבים צופים משבר עמוק נוסף בתוך אותה התקופה.