כיצד ישפיע מותו של ג'ובס על אפל?

פייפר ג'פרי חוזר "ללא היסוס" על המלצת "תשואת יתר" למניית אפל ■ גם אנליסטים ומשקיעים אחרים מבהירים: מותו של ג'ובס לא ישפיע על החברה

כיצד תיראה אפל לאחר מותו של סטיב ג'ובס? המייסד האגדי של אפל, שהלך הלילה (ה') לעולמו, אמנם פרש סופית מתפקידו כמנכ"ל באוגוסט האחרון, אך מותו מהווה מכה מוראלית לחברה ועל המניה מתנוסס צל כבד. אנליסטים סבורים כי ג'ובס הותיר אחריו תרבות ארגונית ותשתית חזקה שתתקיים לעולם באפל, וסבורים כי מחליפו טים קוק יצטרך להציג בקרוב תוכנית רב-שנתית עם יעדים ברורים על מנת להרגיע את המשקיעים.

ג'ין מנסטר מבית ההשקעות פייפר ג'פרי הוא מבין האנליסטים הבודדים שהספיקו עד כה להגיב למותו של ג'ובס. הוא מעריך שקוק יציג בקרוב תוכנית אסטרטגית ל-5 שנים שתכלול לא רק השקעה ודשרוג של מוצרים קיימים, אלא הצגת מוצרים חדשים - ומהר. בין היתר, מנסטר סבור כי אפל תצטרך להשיק כבר בסוף השנה הבאה את ה"אפל TV", הטלוויזיה מבית מדרשה.

"אנו מאמינים שסטיב ג'ובס, חזונו והאתיקה שלו יניעו את אפל לעד", כתב מנסטר בעדכון ללקוחותיו. "לפיכך, אנו חוזרים ללא היסוס על המלצת 'תשואת יתר' על המניה".

ג'ובס היה האיש שהקים את אפל בשנות ה-70, המציא את המקינטוש (המחשב האישי הראשון) ובעשור האחרון הוביל את החברה להישגים גדולים לאחר המצאות האייפוד, האייפון והאייפד. המותג אפל הוא אחד החזקים בעולם וב-19 בספטמבר היא נהנתה זמנית משווי השוק הגדול בעולם - 381 מיליארד דולר - אפילו יותר מענקית הנפט אקסון מובייל .

ליאון קופרמן, מנהל קרן גידור בוול סטריט, אמר לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי ג'ובס היה "אוצר לאומי וגאון; הוא הותיר אחריו חברה במצב מעולה".

גם קית' ספרינגר, מנהל השקעות בוול סטריט, לא סבור שמותו של ג'ובס ישפיע לרעה על מניית אפל: "אני לא חושב שתהיה לכך השפעה על החברה. הפייפליין שלהם לשנתיים-שלו הקרובות איתן. הפגיעה העיקרית היא מוראלית; מחוץ לחברה, משקיעים כבר ידעו שהוא לא בעניינים יותר".