בשל הפחתת מרווח השיווק: דלק פיטרה 200 איש בשבועיים

חברת דלק ישראל , שבבעלות יצחק תשובה, פיטרה 200 מתדלקים ■ זאת, בתגובה לצו לצמצום מרווח השיווק ב-25% ■ הפיטורים הושלמו בימים האחרונים - לא צפויים פיטורים נוספים

חברת דלק ישראל , שבבעלות יצחק תשובה, פיטרה בשבועיים האחרונים כ-200 מתדלקים המועסקים בתחנותיה בכל רחבי הארץ, בתגובה לצו המורה לחברות הדלק לצמצם את מרווח השיווק שלהן ב-25%. על הצו חתמו שר האוצר יובל שטייניץ ושר התשתיות עוזי לנדאו. הרווח שמפיקות החברות על ליטר דלק מסתכם בכ-70 אג'. אחרי צמצום מרווח השיווק, הן יפיקו מכל ליטר 54 אג'.

פיטורי העובדים בתחנות של דלק הושלמו בימים האחרונים וככל הנראה לא צפויים פיטורים נוספים. בשל הקיצוץ במצבת כוח האדם בתחנות, החליטה הנהלת החברה להעביר עמדות תדלוק למתכונת של שירות עצמי או לחלופין לסגור אותן. גורמים המקורבים לחברה נימקו את המהלך בצורך למנוע הפסדים בהיקפים נרחבים. לדבריהם, דלק ישראל, כמו חברות אחרות בענף, מממנת את שכר העובדים ומכסה את עלויות האחזקה של התחנה ברווח שהיא משיאה ממרווח השיווק.

מדלק נמסר כי "הקיצוץ במרווח השיווק, שהביא לפגיעה מהותית בתוצאות החברה, חייב אותה לפעול במגוון תחומים לצמצום השפעת הפגיעה האמורה ובין היתר לצמצום היקף כוח האדם, מעבר תחנות לשירות עצמי ועוד. החברה סיימה את התהליך האמור בתחום כ"א".

בחברת סונול, חברת הדלק היחידה שעובדיה מאוגדים ומיוצגים בידי ועד מסודר, היקף הפיטורים מצומצם יותר. עד כה הוא הסתכם בכמה עשרות עובדים. עדייו לא ברור אם יש בכוונת החברה להמשיך לפטר עובדים ואם חברות נוספות, כמו פז ודור-אלון, מתכוונות לנקוט צעדים דומים.