גייתנר מזהיר: "המשבר באירופה עלול לגרום נזק גדול מאוד"

שר האוצר האמריקני יוצא במסר חריף ומזהיר מפני הידרדרות משבר החוב של אירופה: "משבר חמור באירופה עלול לגרום נזק כלכלי משמעותי בארה"ב"

טימותי גייתנר, שר האוצר האמריקני הזהיר היום (ה') מפני משבר החוב באירופה ומפני אפשרות של התפשטות המשבר; גייתנר הסביר, "משבר חמור באירופה עלול לגרום נזק כלכלי משמעותי בארה"ב על רקע ערעור הביטחון בכלכלה האמריקנית וכמו כן ירידה חדה מאוד בביקושים", אמר.

במסר מרגיע יותר מסר גייתנר כי הבנקים האמריקניים צמצמו באופן משמעותי את החשיפה שלהם לבנקים באירופה במדינות עמוסות החובות הנמצאים תחת לחץ עצום בשל משבר החוב.

"החשיפה שלנו לממשלות אירופה והמוסדות הפיננסיים של אירופה היא די קטנה, אך אירופה היא כה גדולה ומאוד קשורה בארה"ב ולכן משבר חמור באירופה עלול לגרום לנזק משמעותי גם בארה"ב", הסביר גייתנר.

דבריו של שר האוצר האמריקני מגיעים על רקע החשש הגובר באירופה מפני חדלות פירעון ביוון. על רקע החששות הגוברים גייתנר רואה צורך בהול ליישם את תוכניתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה ולקדם את הצעת החוק. "תוכניתו של אובמה עשויה להעלות את הצמיחה ב-1% עד 2% ולעזור ביצירת כמיליון עד שני מיליון מקומות תעסוקה נוספים בארה"ב", אמר גייתנר.