אובמה: "רק תוכנית התעסוקה תמנע תחתית כפולה בארה"ב"

אובמה האיץ בקונגרס להעביר במהירות את הצעת החוק על התוכנית התעסוקה שהיקפה 450 מיליארד אירו ■ "הבעיות באירופה בעלות אפקט חמור על הכלכלה האמריקנית שמימלא נמצאת במצב שביר"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כינס היום (ה') מסיבת עיתונאים והביע את נחיצותה של של תוכנית התעסוקה שהציג לפני כחודש במטרה למנוע הידרדרות נוספת של הכלכלה האמריקנית. אובמה הזהיר כי הכלכלה האמריקנית היא במצב שביר והבהיר כי ללא כל ספק הכלכלה האמריקנית נמצאת בהאטה. אובמה התייחס למחאה הגוברת בוול סטריט ואמר כי המפגינים משקפים את התסכול ממצבה של הכלכלה האמריקנית. אובמה הבהיר "לא כולם בוול סטריט מצייתים לחוקים", עוד הביע אובמה ביקורת בדבריו על הבנקים ואמר "אני תומך רק בבנקים שעושים את הדבר הנכון".

מוקדם יותר גם שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, הביע תמיכה בתוכניתו של אובמה וקרא ליישם את התוכנית ולהביא לאישורה כיון שהיא עשויה להביא לעלייה בצמיחה בשיעור של 1%-2% ואף עשויה להביא לעלייה משמעותית של מקומות תעסוקה במשק בכ-1-2 מיליון משרות חדשות שיתווספו למשק האמריקני.

אובמה האיץ בקונגרס להעביר במהירות את הצעת החוק על התוכנית התעסוקה שהיקפה 450 מיליארד אירו. "אם לא ננקוט בפעולה מהירה, הבעיות רק ילכו ויחמירו", אמר במסיבת עיתונאים שכינס היום. אובמה הזהיר כי בעיות החוב באירופה מהוות איום משמעותי על התאוששות הכלכלה האמריקנית. "הבעיות באירופה עלולות להיות בעלות אפקט חמור יותר על הכלכלה האמריקנית שמימלא נמצאת במצב שביר", הזהיר אובמה.