"גלובס" מציג: המדריך השלם לתערוכות לעידוד הצריכה

מספר תערוכות שיווקיות בולטות יתקיימו בחול המועד סוכות - החל מתערוכת ריהוטים הוותיקה ועד תערוכת אופניים, ריצה וכושר ■ חלקן כרוכות בתשלום של 35-40 שקל ■ שווה ללכת?

מספה ועד מטבח, מאופניים ועד קסדה, ממערכת קולנוע ביתי ועד נעליים - שורה של תערוכות נושאיות יתחרו בחול המועד סוכות על הארנקים של כולנו. בכולן יציגו חידושים, מוצרים ייחודיים, ביתנים מעוצבים, דוגמיות, פליירים, וכמובן שלל הנחות ומבצעים.

האם משתלם לקנות בתערוכות? חלק מההסכמים של המארגנים עם המשתתפים התערוכה כוללים מתן הטבות והנחות שאמורים למשוך את הקהל לבקר בה.

אמנם מדובר בהנחות יפות של 30%-50% או בהטבות הכוללות תנאי תשלום חריגים, אלא שמומלץ, כמו בכל רכישה, לבצע סקר שוק מקדים ולבוא עם אינדיקציה למחיר עבור המוצר שמבקשים לקנות.

כך למשל, אם אתם מחפשים עגלה מסוימת, אפשר בקלות לבדוק את מחירה באינטרנט לפני שמגיעים לתערוכת בייבילנד.

גם אם אתם מחפשים מערכת סלון, כדאי שהמפגש הראשון עם פריטי הריהוט לא יהיה רק בתערוכה. בכל מקרה כדאי לזכור כי בעיקר בתחום הריהוט, קיומה של התערוכה המסורתית של סוכות הפך לטריגר להנחות גם בקרב חנויות שלא מציגות, כך שיותר מתמיד כנראה שמדובר על זמן טוב למשא-ומתן יעיל בכל הנוגע לקניית רהיטים. הכינו את הארנקים.

תערוכת ריהוטים: מאות מציגים, הנחות ומבצעים

מאות חברות ריהוט מהארץ ומהעולם משתתפות בתערוכה. "האירוע שנתי הוא מנוף כלכלי לענף. החברות זוכות לחשיפת מוצרים ולהצגת חידושים, והלקוחות נהנים ממחירים טובים ומהזדמנויות שיש רק בתערוכה להנחות ולתנאי תשלום", אומרת ירדן תלמי, מנהלת התערוכה. "הענף כולו נהנה מהתקופה הזו, משום שסוכות הפך להיות חגיגת קניות של רהיטים". לפי תלמי, 68% מהמבקרים בתערוכה מבצעים רכישה בסכום ממוצע של 5,000 שקל.

* מה בתערוכה? השנה הושם דגש על דלתות כניסה לבית, ועל ענף המטבחים שחלקם גם יוצגו בהדמיה. לראשונה גם איקאה לקחה חלק בתערוכה (ותציג קונספט מטבחים), בהיבט החברתי, פריטים שישופצו על-ידי מעצבים יימכרו במכירה פומבית דרך אתר WIN-WIN כתרומה לעמותות.

בין הגימיקים שיוצגו בתערוכה, ברז מטבח מצופה זהב במחיר של מכונית (100 אלף שקל, חלמיש) ומטבח העשוי כולו מגנטים לטובת המכורים להודעות תזכורת (40,000 שקל, טופז).

* דוגמאות להנחות: מסגרת למיטה זוגית שעיצב קארים ראשיד להולנדיה נמכרת ב-10,000 שקל (במקום 12,000 אירו), 25% הנחה על מערכות הסלון של ChteauxD'ax והנחות על מוצרי ד"ר גב (מערכת עור פינתית ב-17,000 שקל במקום ב-21,000 שקל).

בין שלל החידושים משיקה עמינח משטח דינמי המאפשר לשנע את המיטה בקלות (מ-2,000 שקל) ומיטת מולטימדיה לבני-נוער (9,000 שקל). ביתילי מעניקה פרקט לרוכשים פינת ישיבה, My Home Page מבית IDdesign, מציעה שולחן מחשב ב-200 שקל (במקום ב-300 שקל) וכורסת "אייס קרים" ב-700 שקל במקום ב-900 שקל. חדרי הילדים של האוס-אין יימכרו ב-15%-25% הנחה, ורשת פוטון העיר תציג פוטון עם שלט לבני נוער ב-2,600 שקל.

ברוח התערוכה, המשרה כאמור חדוות קניות בענף הריהוט בכלל, גם רשתות שלא מציגות בתערוכה מעניקות הנחות: 50% הנחה על שטיחים בכרמל, 20% הנחה על ריהוט ב-IDdesign, ובקיקה יישארו מחירי הפתיחה עד תום סוכות, בהם למשל 20% הנחה על מזרנים והנחות על פריטי ריהוט נבחרים. מבצעי החג של שמרת הזורע כוללים מערכות ישיבה בכ-30% הנחה.

* מתי ואיפה? 13-20 באוקטובר, כל הביתנים במרכז הירידים בתל-אביב.

* כמה עולה? כניסה חופשית. מומלץ לחנות בדרייב-אין או בגני יהושע במחיר של 25 שקל ליום (לעומת כ-25 שקל לשעה במרכז הירידים).

תערוכת בייבילנד: לפחות כ-30% הנחה

תערוכת בייבילנד הרביעית במספר יוצאת לדרך בסוף החודש. התערוכות מהוות פלטפורמה שיווקית המרכזת קהל פוטנציאלי רחב תחת קורת-גג אחת. מכאן שמשווקים רבים נערכים עם דוגמיות ופליירים, בעיקר להורים לפעוטות, קהל נחשק במיוחד. בחלק מהמקרים תתבקשו למסור פרטים לצורך דיוור עתידי - כדאי לשים לב לכך בעיקר אם אינכם מעוניינים בפרסומים.

* מה בתערוכה? 80 ספקים יציגו את מוצריהם המיועדים להורים, לתינוקות ולילדים: מריהוט לחדרי ילדים, עבור בעגלות לתינוקות, צעצועים מזון וביגוד. בין החידושים תוצג עגלת ICANDY, שקנתה את עולמה הודות לשימוש עבור יורשת-העצר של בני-הזוג בקהאם (4,100 שקל במסגרת התערוכה), וקונסולת משחקים לתינוקות ולילדים VTECH, לילדים (או להורים) שלא יכולים להתאפק עד שיגיעו לגיל הפלייסטיישן (430 שקל כולל קלטת הפעלה).

בנוסף, במסגרת התערוכה תשיק טבע תשיק את תחליף החלב החדש נוטרילון, סימילאק תציג את התחליף אדוונס פלוס, ופמפרס תציג את חיתול ה"5 כוכבים".

* דוגמאות להנחות: לפי מארגני התערוכה כל המוצרים יימכרו בהנחה של 30% לפחות, לדוגמה: 30% הנחה על אופנת החורף של H&O ועל מותג הנעליים הברזילאי ביבי, 50% הנחה על מוצרים של בייבי סטאר, 30% הנחה על ריהוט לחצר של דיסני, במתחם סופר-פארם תוענק הנחה על פריטים לתינוק ועוד.

* מתי ואיפה? 25-27 באוקטובר, גני התערוכה, ביתן 1, תל-אביב.

* כמה עולה? 35 שקל לאדם (25 לקונים בסופר-פארם). כניסה חופשית לילדים עד גיל 12.

תערוכת דיגיטאון: עד 30% הנחה על רמקולים

תערוכת דיגיטאון השלישית במספר מציגה חידושים טכנולוגיים של 50 חברות הלוקחות בה חלק, בהן ניופאן, טושיבה, ימאהה וסוני.

* מה בתערוכה? בין המיצגים גם מוצרי פרימיום, כמו זה של חברת קבאס הצרפתית שתציג רמקולים בחצי מיליון שקל ופטפונים שיימכרו בעשרות אלפי שקלים.

ליאור קורן, מארגן התערוכה, מגדיר אותה כ"תערוכה חווייתית ואקטיבית". המשתתפים יוכלו לעבור בין 40 חדרים כשבכל אחד מהם מותקנת מערכת קולנוע ביתית מושלמת להתרשמות מעשית.

עוד בתערוכה 5 אולמות קולנוע ביתי בהם יוצגו מקרני תלת-ממד ביתיים (10,000-70,000 שקל).

בנישת הסמארטפונים יוצגו תחנות עגינה של מוצרי אפל המשמשים כמקרן, ותחנות עגינה למכשירי אנדרואיד. עוד יושק טאבלט של ארקוס שיעלה כ-1,500 שקל.

* דוגמאות להנחות: במסגרת ההטבות שיוענקו לבאי התערוכה, 20%-30% הנחה על רמקולים שונים.

* מתי ואיפה? 17-18 באוקטובר, בשעות 11:00-22:00. מלון כפר המכביה.

* כמה עולה? 40 שקל.

תערוכת SELECTED: פריטים ייחודיים

תערוכת SELECTED, מוצגת זו הפעם הראשונה.

* מה בתערוכה? 14 בוגרי בית-הספר לעיצוב נעליים ואביזרי אופנה, הגילדה, בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן, מציגים את עבודות הגמר, לצד פרויקטים בשיתוף עם מעצבי אופנה מוכרים הכוללים פריטים שעוצבו במיוחד לתערוכה.

הפריטים, שהם בבחינת "one of kind", מוצעים למכירה לקהל בטווח של 120 שקל עד 1,000 שקל. בין הפריטים, תיקים, נעליים, הדומים.

כל ההכנסות הן קודש לאגודה למלחמה בסרטן (לרגל חודש המודעות למלחמה בסרטן השד).

* מתי ואיפה? 13-25 אוקטובר, מתחם התחנה ביתן 14, תל-אביב.

* כמה עולה? כניסה חופשית.

תערוכת אופניים, ריצה וכושר: לחובבנים ומקצוענים

כ-100 משווקים יציגו חידושים הכוללים מוצרים וגאדג'טים בתחום הרכיבה והספורט, כולל פיתוחים ייחודים לאצנים, לרוכבים ולספורטאים חובבים ומקצועיים.

* מה בתערוכה? בחלק מהמתחמים תתאפשר התנסות במקום (למשל באופניים חשמליים) ובאגף הכושר, מתחמי אימונים יאפשרו לבאים להשתתף בחוגים במקום. בין האירועים יתקיימו מופעי אקסטרים ופעלולים.

* דוגמאות להנחות: הנחות על ציוד היקפי ומשלים, למשל מערכת מיני אודיו לאופניים תימכר ב-270 שקל (במקום 300 שקל); נעלי ריצה "יחפות" של סקוני ב-400 שקל (במקום ב-600 שקל); נעלי ריצת שטח של קולומביה ב-300 שקל במקום ב-500 שקל.

* מתי ואיפה? 29-27 באוקטובר, גני התערוכה תל-אביב. לרוכבי אופניים נגישות עד לכניסה.

* כמה עולה? 40 שקל למבוגר, 20 שקל לילדים עד גיל 12.