מריל לינץ' צופים: "סיום קשה ל-2011; משבר החוב יעיב"

מריל לינץ' מסכמים הרבעון הגרוע ביותר מאז משבר 2008: "הסתיים בצל החשש מקטסטרופה פיננסית" ■ מחזיקים בהמלצת "תשואת יתר" על השוק האמריקני, וממליצים: להיזהר מאירופה

בבית ההשקעות מריל לינץ' יצאו היום (ב') בסיכום את שוק המניות לרבעון השני של שנת 2011, תוך שהם מסכמים את הרבעון הגרוע ביותר בשווקים הגלובליים מזה 3 שנים - וצופים כי הרבעון האחרון של השנה יהיה גם כן קשה, ויושפע רבות ממשבר החוב באירופה.

"הרבעון החולף הסתיים בצל החשש מקטסטרופה פיננסית וממיתון עולמי", מסבירים כלכלני מריל לינץ'. ברבעון השלישי נפלו השווקים הגלובליים ביותר מכ-18% - הצניחה הגדולה ביותר מאז הרבעון הרביעי של שנת 2008, בשיא משבר הסאב-פריים.

במטרה לרבעון הרביעי, צופים במריל לינץ' כי רבעון "קשה לא פחות", כאשר הטלטלות והפגיעות בשווקים צפויים להישאר ברמתם הגבוהה: "האירוע המשמעותי ביותר ברבעון הקרוב הוא עדיין משבר החוב באירופה, כאשר פגישות הפסגה של הפוליטיקאים המקומיים באמצע אוקטובר ותחילת נובמבר יהוו אירועי מפתח בהקשר זה".

בסיכומו של עניין, ממשיכים במריל לינץ' להחזיק בהמלצה של "תשואת יתר" על השוק האמריקני, אולם ממליצים לפנות "בזהירות" לשוק האירופאי.