שלום חגי בוחן רכישת מניות במנדלסון של אלרואי

קמן, שבשליטת רוני אלרואי, בוחנת הצעות למכירת כ-50% ממנדלסון לפי שווי חברה של 130 מיליון שקל

חצי שנה לאחר שהסכם ההשקעה הקודם בחברת מנדלסון, מקבוצת קמן של רוני אלרואי, לא השתכלל לידי עסקה, מדווחת קמן על חידוש המגעים להכנסת משקיע בחברה הבת המרכזת את פעילות המים של הקבוצה. קמן דיווחה אמש (ב') לבורסה, כי היא בוחנת מספר הצעות למכירת 50% או יותר ממניות מנדלסון שבבעלותה, אשר ישקפו לחברה הבת שווי שלא יפחת מ-130 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע, כי אחת המתעניינות במנדלסון היא חברת הארגז שבבעלות איש העסקים שלום חגי, אשר מחזיקה בין היתר ברשת המזון טיב טעם. אם המגעים בין הצדדים יתגבשו לעסקה, תהיה זאת סגירת מגעל עבור חגי, שרכש את חברת הארגז בסיועו של יצחק תשובה, חותנו של רוני אלרואי.

בינואר 2000 רכש חגי את הארגז, שהייתה בבעלות ההסתדרות ונקלעה לקשיים, ביחד עם תשובה, שבתו כרמית נשואה לאלרואי. חגי שיחזר באחרונה ב"גלובס" את דבר הרכישה: "הבנקים אמרו לי שצריך להשקיע בחברת הארגז 100 מיליון שקל, ולא היה לי גרוש. תשובה, שהציע לי קודם לכן להיות יו"ר דלק, העמיד ערבות של 50 מיליון שקל, והבנקים העמידו 50 מיליון שקל נוספים". בהמשך רכש חגי את חלקו של תשובה תמורת סכום זניח ושחרור מהערבויות שהעמיד.

פעילותה הנוכחית של הארגז כוללת את מפעל הרכבת האוטובוסים, וכן ארבעה מפעלים נוספים שבהם מיוצרים מבנים תעשייתיים, מערכות אחסנה וקירור, מוצרים ביטחוניים ו-וסתים אלקטרוניים לתעשיית הרכב.

מנדלסון עוסקת בתחום מוצרי התשתיות להולכת מים. בנוסף מחזיקה החברה אשכול חברות הפועלות בתחומים משיקים: חברת אלכסנדרוביץ', המייצאת מוצרי צנרת מחומרים פלסטיים; חברת המחדש, הפועלת בתחום ייצור ושיפוץ משאבות מים; וחברת פלעד, העוסקת בייצור צנרת פוליאתילן ו-PVC. למנלדסון יש גם פעילות בתחום צנרת הפלדה בארה"ב, דרך חברת Dodson Global (מוחזקת בשיעור של 80%).

במארס האחרון חתמה קמן על הסכם השקעה עם קרן אוריגו, ולפיו תשקיע האחרונה סך של 65 מיליון שקל במניות קבוצת מנדלסון, כנגד קבלת 43.33% מהון החברה. מתווה העסקה, שכאמור לא יצאה אל הפועל, דיבר על כך ש-50 מיליון שקל יוזרמו למנדלסון עצמה (לפי שווי חברה של 100 מיליון שקל לפני הכסף, בדומה להונה העצמי), ו-15 מיליון שקל יועברו לקמן אחזקות כנגד רכישת מניות.

בתקופה האחרונה נרשם שיפור בפעילותה של מנדלסון, וזו גם הסיבה שבגינה השווי המבוקש להשקעה בה עלה. במחצית הראשונה של 2011 גדלו הכנסותיה של מנדלסון בכ-15% ל-460 מיליון שקל; ובשורה התחתונה הרוויחה החברה 13.5 מיליון שקל (לעומת הפסד של 2.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד).

שלבים מתקדמים של הסדר חוב בקמן

קמן, המנוהלת בשנה האחרונה על-ידי רגינה אונגר, נמצאת כעת בשלבים האחרונים של אישור הסדר החוב שלה. הכנסת משקיע לחברת מנדלסון, וכן לחברות נוספות בקבוצה, נועדה להציף ערך ולחזק את המאזן הפיננסי שלה. נזכיר כי בחודש יוני אישרו מחזיקי האג"ח מסדרה ג' (בהיקף 55 מיליון שקל) את מתווה הסדר החוב שהציעה להם קמן. המחזיקים יוותרו על ההתניות הפיננסיות שלהן התחייבה קמן בתשקיף, בתמורה למספר הטבות מצד החברה.

ביצוע ההסדר יהיה כפוף להנפקת זכויות או הקצאה פרטית של מניות לאלרואי, ובמסגרתה יוזרם לחברה סכום של 30 מיליון שקל לפחות. הקצאת מניות זו (שתביא את אלרואי מהחזקה של 58.6% כיום להחזקה של 81.8% מהון מניות החברה) לפי מחיר של 1.25 שקל למניה (כפול מהמחיר שבו נסחרת כעת המניה), כבר אושרה על-ידי בעלי מניות, ותצא לפועל עם אישור כלל ההסדר.

מחברת "הארגז" לא התקבלה תגובה לידיעה.