"ברננקי עלול לאכזב מחר ולגרום לירידות בבורסות"

אלי בן-דוד, אסטרטג ראשי בבית ההשקעות USG Capital: ההתפתחויות האחרונות במשק העולמי והישראלי יובילו לבחינה מחודשת של הריבית ובטווח הקצר גובר הסיכוי לירידה נוספת של 0.25%

בשבוע הקרוב ימשיך המשבר באירופה לרכז עניין בשווקים. השוק יהיה נתון כל העת לחדשות מאירופה ותמשך התנודתיות המוגברת שאפיינה בשבועות האחרונים. הצפי שגרמניה וצרפת גיבשו פתרון כולל למשבר, והן אמורות להציג אותו ב-23 לאוקטובר במפגש הפסגה של האיחוד האירופי.

בנוסף, עונת פרסום הדוחות לרבעון השלישי בוול סטריט שהחלה בשבוע שעבר, תרכז עניין ותשפיע על כיוון המסחר בשווקים. יו"ר הפד בן ברננקי צפוי לשאת דברים ביום שני הקרוב ולהתייחס על אפשרות גלישה למיתון נוסף ודרכי התמודדות בתרחיש כזה, לא מן הנמנע כי השוק יבחן מקרוב את דבריו ובמידה ונאומו יתקבל באכזבה אצל המשקיעים נראה ירידות בבורסות. כך כותב אלי בן-דוד, אסטרטג ראשי בבית ההשקעות USG Capital, בסקירה שפרסם.

בטווח הקצר, מעריך בן-דוד כי המסחר בזירה המקומית ימשיך להתאפיין בתנודתיות מוגברת עקב המשך גורמי האי וודאות קרי משבר החוב באירופה, המשך הורדות דירוג של מדינות באירופה וסימני האטה משמעותיים במשק המקומי והעולמי. בנוסף, המתיחות באזורינו והמשך המחאה החברתית עשויות להוסיף על הסיכונים בטווח הקצר.

באשר למסחר במטבע המקומי, ב-USG מעריכים שהשקל יושפע בעיקר מההתפתחויות במסחר הדולר בעולם ובמידה ונראה המשך אופטימיות בקרב המשקיעים ועליות נוספות בבורסות, אזי השקל ימשיך להתחזק לעבר רמה של 3.6 דולרים. הצפי הוא מסחר בטווח של 3.60-3.70 שקלים לשבועות הבאים. "לטווח הבינוני-ארוך אנו צופים המשך התחזקות של המטבע המקומי עקב נתוני צמיחה חיוביים, אשר תומכים בהמשך מגמת התחזקות השקל".

ההתפתחויות האחרונות במשק העולמי והישראלי יובילו לבחינה מחודשת של הריבית ובטווח הקצר גובר הסיכוי לירידה נוספת של 0.25%, כתוצאה מהתמתנות בביקושים העולמיים והשפעתם על הייצוא המקומי ועל שיעור הצמיחה בישראל. בנוסף, הירידה החדה בציפיות האינפלציה להמשך, יובילו לכך שבנק ישראל יבחן מקרוב ירידה נוספת עד סוף השנה, מציין בן-דוד.