יו-טיוב משיקה חנות למכירת כרטיסים להופעות ושירים להורדה

ביו-טיוב ציינו כי המיזם החדש יושק בשבועות בקרובים ברחבי העולם, אך לא הוסיפו מידע בנוגע לטווח המחירים או לאופן שבו יבוצע התשלום

5 שנים בדיוק אחרי שיו-טיוב נרכשה על-ידי גוגל ב-1.65 מיליארד דולר, ענקית האינטרנט ממשיכה לחפש דרכים חדשות כדי להרוויח מאתר שיתוף סרטוני הווידיאו הגדול בעולם. עם 3 מיליארד צפיות מדי יום ו-800 מיליון גולשים בחודש, יו-טיוב עדיין לא מצליח להפוך למכונת המזומנים שגוגל ציפתה לו. היום (ב') הודיעה החברה על צעד אסטרטגי חדש, שינסה לנצל את הטראפיק הגבוה של אתר הווידיאו לטובת הקופה של גוגל.

מאז הקמתו נחשב יו-טיוב למאגר עצום של מוזיקה - מקליפים רשמיים של ליידי גאגא וג'סטין ביבר, דרך קאברים הזויים ועד לסרטוני קריוקי לחובבי הז'אנר.

כחלק מהניסיון לרכוב על הגל המוזיקלי, יו-טיוב משיקה חנויות בתוך האתר, שיאפשרו לחברות תקליטים ולמוזיקיאים למכור פריטים ממותגים (מרצ'נדייז) לצד כרטיסים להופעות והורדת שירים.

יו-טיוב יצרה שיתוף-פעולה עם מספר חברות אינטרנט בתחום כדי לסייע לה בהשקת המיזם החדש תחת השם Merch Store. בהורדות השירים יתמכו החנויות המקוונות של אייטיונס ושל אמזון, ובמכירת המרצ'נדייז והכרטיסים יסייעו החברות Topspin ו-SongKick.

ביו-טיוב ציינו כי המיזם החדש יושק בשבועות בקרובים ברחבי העולם, אך לא הוסיפו מידע בנוגע לטווח המחירים או לאופן שבו יבוצע התשלום. לפי הדיווח בבלוג הטכנולוגיה טק קראנץ', יו-טיוב יגזרו אחוז קטן יחסית מכל עסקה, כשהאמן עצמו ייהנה מאותם אחוזים שהיה רגיל לקבל עד כה באמצעות מכירה בערוצי שיווק אחרים.

הרעיון שעומד מאחורי המיזם החדש של יו-טיוב וגוגל הוא לא רק ליצור תזרים מזומנים חדש, אלא כדי לייצר מערכת יחסים ומעורבות בין המוזיקאים לבין הגולשים. מעבר לכך, יו-טיוב אמנם מוכר כבר כערוץ ייעודי לחובבי מוזיקה, אך המהלך הנוכחי בהחלט יחזק את מעמדו עוד יותר.