סוף-סוף: גרופון הגישה מסמכים להנפקה; תגייס 540 מ' ד'

ספקית קופוני האינטרנט הגישה באופן רשמי מסמכי הנפקה ראשונית לציבור ■ תציע לציבור כ-30 מ' מניות בשווי של 16-18 דולר למניה

ספקית קופוני האינטרנט גרופון הגישה היום (ו') באופן רשמי מסמכי הנפקה ראשונית לציבור, לקראת הפיכתה לחברה סחירה בוול סטריט. גרופון צפוייה להיסחר תחת הסימול GRPN בבורסת הנאסד"ק, תוך שהיא מציעה לציבור במסגרת ההנפקה כ-30 מיליון מניות בשווי של 16-18 דולר למניה, קרי ניסיון גיוס כולל של 480-540 מיליון דולר .

במסגרת הבאזז התקשורתי שנוצר סביב הנפקתה של יצרנית הקופונים גרופון, פרסום אתמול ה"וול סטריט ג'ורנל" כי גרופון תנסה לגייס כ-500-700 מיליון דולר במסגרת המהלך, לפי שווי כולל של 12.5 מיליארד דולר - נמוך משמעותית מהשווי המוערך של גרופון על בסיס הערכות קודמות.

מדובר, כאמור, בשווי כולל הנמוך בהרבה מהשווי המקורי שגילם התשקיף שהגישה גרופון בחודש יוני האחרון ל-SEC (רשות ניירות הערך האמריקנית), לקראת ההנפקה הציבורית. ההנפקה המקורית, נזכיר, אכן כללה גיוס של 750 מיליון דולר, אולם הוא גילם במקור (בהתאם לאחוז המניות המונפק) שווי של בין 20-30 מיליארד דולר.

ההנפקה אמורה הייתה להתקיים במהלך חודש ספטמבר, אולם נדחתה, לאחר שגרופון עדכנה את תשקיף ההנפקה ואת תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2011 - ודיווחה כי הכנסותיה הגיעו ברבעון השני ל-878 מיליון דולר, בהשוואה ל-644.7 מיליון דולר ברבעון הראשון ול-87.3 מיליון דולר ברבען המקביל אשתקד. על אף שמדובר בצמיחה פנומנלית, הנתונים של גרופון מעידים על האטה בקצב הצמיחה מגידול של 63% ברבעון הראשון ל-36% בלבד ברבעון השני.