ג'ובס הזהיר את גוגל: "אל תיהפכו להיות כמו מיקרוסופט"

על פי ביוגרפיה חדשה, מייסד ומנכ"ל אפל האגדי לא היה "מתחרה אימתני", אלא גם "המבוגר האחראי" שנשא עצות לצעירים ■ שאל את לארי פייג': "מה גוגל רוצה להיות כשתהיה גדולה?"

מייסד ומנכ"ל חברת אפל האגדי, סטיב ג'ובס, דחק לפני מותו באחד ממייסדיה והמנכ"ל הנוכחי של ענקית החיפוש גוגל , לארי פייג', "לחדד את פוקוס" החברה ולוותר על מוצרים שמעמידים אותה "בסיכון להיות כמו מיקרוסופט" - כך עולה מביוגרפיה חדשה שנכתבה על ג'ובס.

על פי הביוגרפיה שכתב וולטר אייזקסון, שקיבלה את הכותרת האינדיקטיבית "סטיב ג'ובס", מנכ"ל אפל לעבר היה אמנם "מתחרה אימתני", אך ראה את עצמו גם כ"מבוגר האחראי". בתוך כך, חשב ג'ובס כי עליו לשאת עצות למייסדים ומנהלים צעירים יותר בתעשייה - ביניהם פייג' מגוגל, כמו גם מארק צוקרברג מפייסבוק ובכירים נוספים בחברות טכנולוגיה אחרות.

"תארתי לו (לפייג') את הזגזוגים והקשיים שהוא עלול לבצע ולהיתקל בהם, כדי למנוע מגוגל להגיע למצב לא טוב, או להיות מובלת על ידי שחקנים דרג ב' בשוק", אמר ג'ובס לאחר פגישה עם פייג' בביתו של האחרון - כך לפי הביוגרפיה.

"גוגל צריכה להבין מה היא רוצה להיות שהיא תהיה גדולה. היא כרגע חולשת על המפה כולה. מה הם חמשת המוצרים שגוגל רוצה להתמקד בהם? קחו אותם, ותיפטרו מהשאר. הם גוררים אתכם מטה, הם הופכים אתכם להיות מיקרוסופט", הסביר.