חוזרים למאבק: הסטודנטים ישביתו מחר את לימודי הרפואה

התאחדות הסטודנטים לרפואה: מחר יושבתו הלימודים, ותיערך הפגנת תמיכה והזדהות עם הרופאים ■ איציק שמולי: "לא נישאר אדישים למאבק המתמחים והצלת הרפואה הציבורית"

התאחדות הסטודנטים לרפואה הודיעה כי מחר (ב') הם ישביתו את הלימודים ויקיימו הפגנה לשם תמיכה והזדהות עם ציבור הרופאים. זאת, "לנוכח אוזלת ידה של המדינה וחוסר התייחסותה הרציני למשבר הרפואה", נאמר בהודעת התאחדות הסטודנטים.

פתיחת שנת הלימודים של הסטודנטים לרפואה מתחילה מוקדם יותר מפתיחת שנת הלימודים האקדמית. על כן, הוחלט על המהלך ביחד עם התאחדות הסטודנטים הארצית - שתתמוך במהלכים המתגבשים. ההפגנה תיערך מחר בשעה 18:00 ברחבת בית אריאלה בתל אביב. הסעות יצאו מכל הפקולטות לרפואה בארץ. מספר אגודות סטודנטים מרחבי הארץ יישלחו אוטובוסים עם סטודנטים להפגנה.

חגית אופיר, יו"ר אגודת הסטודנטים לרפואה בנגב, מסרה כי "ציבור הסטודנטים לרפואה רואה בעצמו דור העתיד של משפחת הרופאים אשר היוו ומהווים חלק מהמאבק לשיפור מערכת הבריאות הציבורית החל מיומו הראשון. לא נסכים להיכנס אל מערכת הבריאות החולה של ישראל שאינה מאפשרת טיפול מיטבי בחולים. כל עוד ניסיונות המדינה לפתרון המשבר יסתכמו בדריסת זכויות המתמחים ובהעדר פתרונות כנים למצוקת מערכת הבריאות, לא נוכל לשבת בחיבוק ידיים ולחזור אל ספסל הלימודים. אנו קוראים לכלל הציבור לצאת אל הרחוב ולהצטרף אלינו במאבק החשוב לכולנו".

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, ציין כי "בחודשים האחרונים מובילים הסטודנטים את המאבק החברתי הגדול ביותר שהיה כאן. כמו שגילינו סולידריות מתחילת הדרך, גם הפעם לא נישאר אדישים למאבק המתמחים והצלת הרפואה הציבורית שהוא מאבק צודק, ומחובתנו לתמוך בו באופן אקטיבי."